Problemi s probavom nisu neuobičajeni upravo u zimsko vrijeme. Manje kretanja i teža hrana itekako utječu na pojavu usporenu probavu i zatvor kod mnogih ljudi. Kad je medicina u pitanju, na tržištu zaista možete pronaći veći broj rješenja za ovaj neugodan problem – od kapsula koje se uzimaju nakon jela, pa do sirupa i čajeva koji će veoma brzo olakšati probavu. Međutim, na raspolaganju vam je i jedno potpuno prirodno rješenje – psyllium ljuskice, već stoljećima poznato u zemljama Istoka.

Što je psyllium i kako djeluje?

Psyllium je biljka koja se često može pronaći i pod nazivom indijski trputac. Mnogi ju nazivaju i prirodnim laksativom upravo zbog svojih učinaka na probavu. Naime, ljuskice izrazito dobro upijaju višak vode i ostatke hrane u crijevima, stvarajući želatinoznu masu koja osigurava temeljito čišćenje crijeva.

Osim blagotvornog učinka na probavu, psyllium se dokazao i kao odlična pomoć pri mršavljenju. Ljuskice, vežući vodu na sebe, nabubre i povećaju se za čak 15 puta. Ovo povećanje u obujmu stvoriti će osjećaj sitosti koji će dugo trajati te ćete imati manju potrebu za često nezdravim međuobrocima.

Ono što indijskom trputcu daje prednost pred mnogim sintetičkim laksativima jest neagresivan način djelovanja na probavni sustav, te ga u prehranu mogu uvrstiti i ljudi koji imaju problema s iritacijom crijeva. Osim kod kroničnog zatvora, koristan je i kad je u pitanju upala debelog crijeva, pa čak i kronična Chronova bolest. Naime, neka su istraživanja pokazala kako konzumiranje 8 grama psylliuma dnevno u kombinaciji s probioticima može ublažiti simptome Chronove bolesti.

Srce i dijabetes

Bogata vlaknima, ova biljka za vaš organizam može učiniti mnogo više od samog olakšavanja problema sa zatvorom. Snižavanje kolesterola jedna je od njih, a konzumacija se stoga posebno  preporuča osobama starijima od 50 godina. Konzumiranje ljuskica kao dodatak svakodnevnoj prehrani kroz minimalno šest tjedana, odličan su način da i pretile osobe snize razinu kolesterola u krvi bez negativnih posljedica po organizam.

Sa smanjenjem kolesterola, stabilizirati će se i rad srca te će se znatno smanjiti rizik od srčanih stanja i bolesti. Psyllium učinkovito snižava krvni tlak te jača srčani mišić.

Konzumacija

Iako se ljuskice mogu pronaći i u obliku kapsula, najbolje ih je uvrstiti u svakodnevnu prehranu u svom izvornom obliku. Možete ih pronaći u većini dućana zdravom prehranom, u gotovim pakiranjima ili rinfuzi.

Najučinkovitija kombinacija je ona s probioticima. Acidofilni jogurt s dodatkom dvije čajne žličice psylliuma učiniti će čuda za vašu probavu. Poželjno ga je na ovaj način konzumirati prijepodne, a ukoliko želite smršavjeti, može postati i zamjena za doručak.

Ljuskice psylliuma odlično se slažu i s voćem i povrćem, te ga slobodno možete dodati u razne vrste domaćih smoothieja.

Nakon obroka nemojte zaboraviti popiti barem jednu čašu obične vode. Na ovaj će način ljuskice u želucu brže nabubriti i početi na sebe vezati ostatke hrane. Osim toga, mogu izazvati blagu dehidraciju te bi dnevni unos tekućine tijekom njihove konzumacije trebao iznositi barem preporučene dvije litre.