Zahtjevna 3-godišnjakinja: je li darovita ili jednostavno neposlušna?

Dobar dan! Imam curicu staru 3 godine i 4 mjeseca. Kod nas je problem taj što ona nikog ne doživljava, ali baš nikog! Zdrava je, vesela i razigrana. Nikad je nisu zanimale igračke za bebe, niti lutke i sl. Ona već zna napisati neka slova i cijelu abecedu na pamet, broji do 15. Voli čitati priče, crtati i pisati (sve je sama naučila uz svoje knjigice i uz pomoć nas odraslih). Naš problem je njezina neposlušnost. Primjerice, ona skače po krevetu i ja joj lijepo kažem da se to ne smije raditi jer bi se mogla ozlijediti, a ona ništa ne reagira. Onda je pozovem da idemo crtati, pisati, slagati kockice, ali uopće me ne doživljava. Ma koliko se trudim s njom sve lijepo ona ne uči niti iz iskustva. Kad padne, ne vrijedi ništa, jer opet skače. Ima jako puno energije. Sad ima fazu biti gola tj. u donjem vešu, kažem joj da će se prehladiti pa neće moći papati sladoled, ali jednostavno ne vrijedi ništa. Kad nešto naumi, a ne izjasni se što želi, već plače i viče. Kad idemo u trgovinu kod kuće se dogovorimo što ćemo kupit i tako bude, s time nema problema. Gleda crtić “Super Why” i to joj je najdraži engleski crtić jer podučava djecu. Sad nam neda da je zovemo ni imenom, već je moramo zvati “super why”. Crtić nije nasilan. Iz dana u dan sve je neposlušnija i zato vam se obraćam, jer ne znam na koji način joj pristupiti. Da napomenem, ne boji se apsolutno ni jedne prijetnje, svega jednom je dobila po guzi i ima seku staru 14 mjeseci. Unaprijed hvala! AB

Poštovana,

period oko 3. godine života poznat je pod nazivom “prvi pubertet”. Period je to kada djeca postaju samostalnija, tvrdoglavija i testiraju svoje granice i mogućnosti.

Po znanjima Vašeg djeteta mogli bi zaključiti da je u nekim područjima razvoja ispred svoje kronološke dobi. Međutim, ukoliko i ostale sfere razvoja nisu podjednako razvijene dolazi do čestih frustracija (njezine emocije ili npr. fizičke sposobnosti ne mogu pratiti njezine ideje).

Stoga vam predlažemo da testirate djetetov razvoj (možete obaviti u našem Kabinetu) te ukoliko se utvrdi da je dijete nadareno svakako predlažemo uključiti ga u grupu darovite djece. Naime, život s nadarenim djetetom često je vrlo težak i zahtjevan. Takva djeca traže mnogo te ih je potrebno na adekvatne načine okupirati aktivnostima. O svemu je tada najbolje porazgovarati s našom odgajateljicom za nadarenu djecu koja ima mnogo iskustva i znanja kako sa pametnim glavicama izaći na kraj.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektolog

Kabinet Korneo

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori