Vršnjakinje djevojčici brane da se druži s najboljom prijateljicom

Štovani! što da radim tj. kako da se postavim kada mi moja curica kaže da joj druga curica ne dozvoljava da se druži sa svojom prijateljicom jer je ona ljubomorna na njihov odnos. Ta “ljubomorna” djevojčica šuška druge prijateljice da ih razdvajaju, tužakaju učiteljici da se moja curica i prijateljica ne igraju s drugima. I da se moraju igrati i s drugima. Da ne smiju sjediti zajedno, razdvajaju ih curice pod odmorom… 

Učiteljica na to ne reagira, a ja već drugu godinu to slušam, počevši od vrtića. Naime, teta u vrtiću im je utuvila u glavu da se njih dvije ne smiju samo družiti već da se moraju družiti i s drugima. Tako da ih je jednom stavila i u kaznu što se nisu htjele družiti s drugim curicama. Moja kćerka je na to jako osjetljiva i plače kada se tako drugi curice ponašaju prema njoj.
Ona se želi družiti s tom svojom prijateljicom i one dvije se slažu. Ali se drugima to ne sviđa. Drugi moment je opet ona ista curica koja ih tužaka. Ona ne voli moju curicu i stalno ju želi potcijeniti da bi ispala važna i tzv. šefica.
Da li da se upuštam u diskusiju i kojim riječima da objasnim da se druženje, odnosno prijateljstvo bira i da se svatko druži s kim se želi družiti, a ne s kim se mora družiti. One su prvi razred pa ne znam na kojem nivou i s kojim riječima da se služim da me shvate. Isto tako ovo potcjenjivanje odnosi se na npr. moment kada se nešto ne želi podijeliti s drugim. Ova druga curica to odmah uočava kod moje curice i to naglas objavljuje pred cijelim razredom. Sve u želji poniženja i ruganja. Moje dijete odmah tada zaplače. što da radim? mama I.

Draga mama,

Znam da je već prošlo jer Vaša djevojčica više nije u vrtiću, ali moram se osvrnuti na ponašanje odgajateljice koja je stavila djecu u kaznu jer se druže. Takvo što je vrlo neprofesionalno i van svih pravila struke.

No kao što sam rekla, to vrijeme je prošlo, pa nema smisla reagirati. Sada je Vaša djevojčica u prvom razredu i ima sličnih problema.

Ja bih Vam savjetovala dvije stvari: da razgovarate s učiteljicom i čujete njeno viđenje situacije te razloge zašto ne reagira. Naime ukoliko djeca na silu razdvajaju dvije djevojčice takvo ponašanje se može opisati kao nasilno. U razgovoru možete upozoriti učiteljicu na takva ponašanja te ju zamoliti njeno stručno mišljenje što učiniti u takvoj situaciji. Tako ju nećete napadati, već ćete započeti suradnju s učiteljicom što može biti vrlo korisno.

Drugi savjet jest da razgovarate sa svojom djevojčicom. Kada joj je teško utješite ju i potičite ju da sama razmisli kako može riješiti taj problem, što ne znači da ju ne možete savjetovati u svezi istog. Možete joj reći svoje mišljenje, kao i načine kako da riješi problem. Ukoliko biste se odmah umiješali možda biste riješili situaciju, ali ćete ju time naučiti da će netko drugi rješavati njene probleme, a takvih problema će sigurno u budućnosti još imati. U takvim (ne doslovno) situacijama nalaze se ljudi u svojim radnim okruženjima. Stoga je vrlo korisno podučiti ju kako da se snađe. Na taj ćete način potaknuti razvoj njenog samopouzdanja i samopoštovanja.

Ukoliko ona ne pronađe izlaz, a ponašanja se intenziviraju te procijenite da se nad Vašom djevojčicom vrši nasilje, podignite sve na višu razinu i zaštitite svoje dijete (razgovor s učiteljicom, ravnateljem, psihologom…).

Sretno,

Jelena Vrsaljko, TA psihoterapeut i dipl. soc. radnik, Centar Proventus

JELENA VRSALJKO

dipl. soc. radnik, NLP trener, psihoterapeut
Centar Budi svoj

Moji odgovori