Vrlo napredni dječak (3) je nezainteresiran za sve što se radi u vrtiću

Poštovani, moje djete (3 godine i 2 mjeseca) ide u vrtić od jeseni 2013 godine. Prije dva tjedan na incijativu tete iz vrtića bila sam na individualnom razgovoru. Rečeno mi je da je moje djete jako napredno po govoru i da se lijepo izražava i jako dobro pamti ali da postoji problem u igri s drugom djecom. Napomenula je da je dijete vezano za tete, da ga samo poneke igračke zanimaju, da voli likovni (crtanje, farbanje i ostalo), ali da interesa za ostalo nema. Danas mi je teta rekla da je već dva dana nezainteresiran i za njih te da leži po podu i da je u nekom svom svijetu. Također je rekla da je pokušala doći do njega i odvela ga u drugu sobu u vrtiću kako bi ga tamo možda nešto zainteresiralo međutim neuspješno. To je stajalište tete iz vrtića. Da li to ukazuje na neki psihički problem?! Naime ja takvo njegovo ponašanje nisam primijetila. Kod kuće se lijepo igramo, kad smo na dječjim rođendanima svi se lijepo igraju i nema nikakvih problema kad sam ja u blizini. Nesigurna sam jer mi je ovo prvo djete i ne znam što da radim. Molim Vas za savjet?! Nina

Poštovana,

situacija koju opisujete navodi nas na razmišljanje da je Vašem djetetu u vrtiću možda dosadno. S obzirom na istaknute napredne sposobnosti u razvoju govora i pamćenja, nameće se zaključak da se možda radi o nadarenom djetetu kojeg svakodnevne aktivnosti i igre djece u vrtiću nakon određenog vremena više ne zanimaju i upravo stoga ili ne pokazuje interes ili traži pažnju i društvo odraslih.

Predlažemo da učinite testiranje djetetovih znanja i sposobnosti i ukoliko se pokaže da je nadareno da ga uključite u radionice za nadarenu djecu te o istom savjetujete tete u vrtiću. Naime, neprepoznato nadareno dijete koje se ne potiče i stimulira adekvatno njegovim sposobnostima također može postati problem zbog nerazumijevanja sa okolinom.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektolog
Kabinet Korneo

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori