Pozdrav i poštovanje. Dermatolog mi je dijagnosticirao blaži oblik seboreje (jer je imam samo na vlasištu i ponekad oko obrva). Pojave se crvena žarišta koja svrbe i ljušti se koža. Koža se jako masti na vlasištu i po čelu. Našla sam jedan šampon koji mi odgovara (Ducray) i simptomi su pod kontrolom, ali sam izgubila jako puno kose. Za razliku od kose, nokti su mi jako, jako čvrsti i kvalitetni. Ne patim od alergija i nemam problema s kožom općenito. Doktorica mi je rekla da bi najbolje bilo liječiti uzrok seboreje (a ne samo simptome) koji je najvjerojatnije prehrana. Već nekoliko godina uopće ne jedem meso, povremeno jedem ribe i jaja (otprilike 1 veći obrok tjedno), ali jedem dosta puno mliječnih proizvoda i ugljikohidrata (tjestenine, riže, krumpira). Trudim se jesti i puno povrća (sezonsko) i žitarica (heljda, ječam, leća…). Voće jedem rjeđe, kao i slatkiše (čokolada). Seboreju ima moj otac pa sam joj valjda i genetski podložna, ali mi se pojavila tek kad sam prestala jesti meso i promijenila prehranu prema vegetarijanskoj. Inače sam potpuno zdrava (prema rezultatima sa sistematskog), od krvne slike do UZV svih organa, i prehrana bez mesa mi jako odgovara (osjetljiva sam jako na hormone iz mesa i remetili su mi hormonalnu sliku i menstruacije, što se sve izliječilo samo od sebe nakon prestanka jedenja mesa). Moje pitanje je: da li je moguće da se seboreja pojavila i pogoršala uslijed promjene prehrane? Da li mi fali nešto iz mesa što bi se moglo povezati sa zdravljem vlasišta, kože i kose? Da li mi možda smeta neka druga grupa hrane (npr. mlijeko koje “kiseli” organizam i mliječni proizvodi ili npr. jednostavni šećeri iz krumpira, riže i drugih ugljikohidratnih namirnica)? Imate li neki savjet kako doći do uzroka bolesti, jer se bojim da ću izgubiti svu kosu. Jaca

Hvala puno!!!

Draga J.,
Vaša prehrana sigurno oskudjeva aminokisleinama, a vjerujem i  dugolančanim masnim kiselinama.

Poštujem Vašu odluku da se držite vegetarijanske prehrane no ono na što Vas želim potaknuti jest da ju provodite pravilno te da si eliminacijom različitih namirnica ili čitavih skupina namirnica ne nanesete više zla nego koristi.

Kombinacija mahunarki i žitarica bi Vam trebala biti često dio prehrane, a kada govorimo o bjelančevinama životinjskog porijekla, jaja i riba bi trebale biti na vašem jelovniku barem  4 do 5 puta tjedno.  Ukoliko ste iz prehrane eliminirali i mlijeko, valja ga zamjeniti sojinim mlijekom, te osigurati si dovoljan unos kalcija, kako hranom tako i eventualnim korištenjem suplemenata, isto se odnosi i na dugolančane masne kiseline i vitamin D.

Preporučam da se detaljnije posavjetujete s nutricionistom  te kroz razgovor i individualno savjetovanje dobijete najbolji odgovor i personalizirani plan prehrane za Vas.

Tena Niseteo
dipl.ing.preh.teh., nutricionist/pedijatrijska klinička dijetetičarka
Definicija hrane d.o.o.

TENA NISETEO

dipl.ing.preh.teh. / nutricionistica / specijalistica za kliničku dijetetiku i metabolizam
Definicija hrane d.o.o.

Moji odgovori