Problemi s koncentracijom i pažnjom kod 5-godišnjeg dječaka

Poštovana! Imam sina (5 godina) koji je jako pametno, znatiželjno i društveno dijete. Zbog frfljavosti zadnjih godinu dana idemo kod logopeda i po tom pitanju lijepo napreduje. Ono s čim imamo problema u zadnje vrijeme je njegova neposlušnost, kod logopedice neće izvršavati zadatke koje mu ona daje već želi on birati, ne da mu se vježbati slova, usred zadataka odjednom počne pričati o sasvim drugim tvarima. Rečeno nam je da mu je koncentracija slaba, predložene su nam vježbice, i sve to uredno radimo doma, ali poboljšanja nema. Po prijedlogu logopedice upisali smo ga i na sport, ali i tamo bude ok nekih 20-30 minuta i onda već počne zujati, ili dok druga djeca vježbaju on se igra s bočicom i slično. Ista je stvar i u vrtiću, tete mu moraju po pet puta nešto ponavljati prije nego ih “registrira”. Tek kad se ton povisi, ili zaprijeti kaznom izvršava zadani zadatak, naravno uz isprike kako se samo malo zamislio. Ne znamo privlači li on tim ponašanjem pozornost, trebamo li nešto urigirati i na koji način, ili da to smatramo samo fazom, koja će s vremenom proći? Zahvaljujem Vam na odgovoru, Mama Lu

Poštovana,

navodite da s dječakovim ponašanjem imate problema “u zadnje vrijeme”. Kada bi se radilo o poteškoćama pažnje i koncentracije onda bi se takve teškoće javljale i ranije. Pažnja i koncentracija sazrijevaju s kronološkom dobi, tako da se konstantno produžuju kako je dijete starije. Odgovarajućim vježbama može se utjecati na razvoj pažnje i koncentracije. No ono što je bitno je postaviti čvrste granice u ponašanju djeteta i biti dosljedan u odgojnim postupcima. To znači da bi uvijek trebalo inzistirati na dovršenju započetog zadatka. Ukoliko se primijeti zamor zadatak se može skratiti ali nikako od njega ne treba odustati jer to šalje sasvim krivu poruku djetetu. U svemu što radite treba biti strpljiv ali i uporan. U početku je za očekivati da će vaše dijete biti u otporu prema onom što ne želi, ne voli napraviti, ali dosljednošću ćete kod njega razviti strpljenje, radne navike i upornost, temelj za kasnije učenje.

Nataša Čičin-Šain, prof. defektolog
Kabinet Korneo

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori