Poštovana! Moj sin ide u treći razred. Problem je u čitanju i pisanju. Nikako mu ne ide razumijevanje pročitanog teksta, a kod pisanja gubi slova u riječima, npr. za “rijeku” kaže “rika”, za “dječju” “dječja” itd. Napiše riječ “gada” umjesto “kada”, “prectava” umjesto “predstava”. Početak rečenice piše malim slovima. Jako puno radim s njim od prvog razreda. Teško se koncentrira na učenje i zadaća mu je za pet minuta gotova. Spaja riječi u tekstu npr. “jasam” , razdvaja, npr. “ne dostaje, ni sam” itd. Tražila sam savjete učiteljice, prema njezinom mišljenju on je brzoplet, kad brzo piše onda se zbuni i zato jako puno griješi. Meni to nema smisla jer posuđujem raznu literaturu  i trudim se pomoći mu što više, printam listiće i kupujem vježbenice. Nisam stručna osoba i više ne znam što da radim i kako da mu pomognem. Bojim se viših razreda i molila bi Vaš savjet. Hvala!

Poštovana,

vidim da ste se jako angažirali oko svojeg sina te da se trudite olakšati mu učenje, čitanje i pisanje. Naveli ste da ima poteškoća s razumijevanjem pročitanog teksta te pisanjem (ispušta i dodaje slova, još nije u potpunosti usvojio gramatičko pravilo pisanja velikog početnog slova, spaja riječi), a što može upućivati na prisutnost brzopletosti, poremećaja na razini pažnje i koncentracije, poremećaja čitanja (disleksije) i/ili pisanja (disgrafije). Kod navedenih stanja jako je bitno otkriti temeljnu poteškoću djeteta, utvrditi kompenzacijske mehanizme kojima se dijete služi te mu pružiti adekvatne tehnike čitanja i pisanja. Svakako preporučam da prvi korak bude definiranje poteškoće koje dijete ima (je li problem u primanju i načinu na koji obrađuje informacije kada čita/piše/uči, je li problem jezične prirode, postoji li postoji nešto u anamnezi iz ranog rasta i razvoja što je moglo utjecati na usvajanje čitanja i pisanja i sl.) u suradnji sa psihologom i logopedom. Oni će detektirati poteškoće te vam otkriti metode i tehnike rada koje su se pokazale učinkovite s djecom koja imaju sličan profil kao vaš sin.

Izlaganje djeteta velikoj količini vježba, radnih listova te vježbenica ponekad može imati kontra efekt. Samo vježbanje nema adekvatan učinak ako se ne prilagodi djetetovim mogućnostima, stilu učenja te ako se ne bazira na primjerenim tehnikama koje potiču pozitive, a eliminiraju negativne kompenzacijske mehanizme. Kako je vaš sin učenik trećeg razreda, a od predmetne nastave ga dijeli samo još jedan razred, preporučam da potražite stručnu pomoć logopeda koji će pomoći vašem sinu razviti adekvatne tehnike čitanja i pisanja.