Poštovanje, moje dijete ima 10 godina. Ima poteškoće koncentracije kod učenja. Radi pogreške kod rješavanja zadataka, koje inače zna i brzo gubi motivaciju za učenje. Kako mu mogu pomoći?

 

Poštovana,

iz Vašeg pitanja nismo dobili dovoljno informacija koje bi nam pomogle u davanju konkretnijeg odgovora. Teškoće koje opisujete svoju podlogu mogu imati u različitim područjima djetetova razvoja. No, ono što svakako možete učiniti je sljedeće:

– dijete mora imati stalni radni kutak koji će omogućiti učenje u mirnim uvjetima

– radni stol morao bi biti dalje od prozora kako dijete ne bi odlutalo pogledom kroz prozor

– radni bi stol morao biti uredan sa samo jednom tekom ili knjigom na njemu, bez dodatnih sadržaja koji bi mogli ometati pažnju.

– vanjske izvore podražaja, poput glazbe, zvukova s televizije ili buke koju proizvode drugi članovi obitelji treba svesti na minimum

– u radu na školskim zadacima djetetu je potrebna rutina, struktura i predvidivost

– ako je dijete nakon škole umorno, potreban mu je odmor kako bi se ponovno moglo koncentrirati

– između rada na različitim predmetima potrebno je napraviti pauzu od 10 minuta i omogućiti neki oblik kretanja

– gradivo je potrebno podijeliti na manje segmente, bez nevažnih detalja

– dobro je izmjenjivati zadatke: teške, lake, zabavne i dosadne

– što češće igrajte igre koje će pomoći u treniranju pažnje (razne društvene igre, puzzle, memory, . . . )

– čitanje prije spavanja trebalo bi postati ritual. Čitanje jako trenira pažnju. Ukoliko dijete ne čita tečno izmjenjujte se u čitanju, ili mu vi čitajte glasno

– kompjuterske igrice svedite na minimum

Pazite da dijete poštuje vaše dogovore, ali i da sami budete dosljedni. Pouzdanost i dosljednost važni su čimbenici koji sprečavaju stres, čak i ako na početku izazivaju određenu napetost.

Uspoređujte djetetova postignuća s njegovim prethodnim rezultatima, a nikako s rezultatima druge djece ili braće.

Ne zaboravite pohvaliti svaki djetetov uspjeh!

Ukoliko dijete postiže značajno slabiji školski uspjeh nego što bi trebalo u odnosu na njegove sposobnosti savjetujemo Vam da obavite procjenu djeteta kod defektologa ili psihologa i na taj način dobijete ciljane smjernice za daljnji rad.

Stela Horvat, mag.rehab.educ.

Kabinet Korneo

 

STELA HORVAT

prof. rehabilitator
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori