Osmogodišnje blizanke imaju teškoće čitanja i pisanja

Poštovanje! Ja sam mama blizanki koje imaju 8 godina i 6 mjeseci i idu u 3. razred osnovne škole. Radi se od dvije hiperaktivne (hiper koju ne smatram bolešću, dapače, ta njihova hiperaktivnost im daje savršenu motoriku i  grafomotoriku i sve druge vještine u snalaženju u svakodnevnim situacijama, uz sve to, pošto su dvije, vječito neko natjecanje i rivalstvo), otvorene, komunikativne, društvene djevojčice, bez ikakvih strahova. Njihov problem s koncentracijom najviše se odražava u ČITANJU. To jest ne vole čitati i bježe na sve moguće načine od čitanja. Sve sam pokušavala, kupovala im stripove, razna dječja izdanja, pričice, ali ništa ih nije zainteresiralo. Ljetne praznike smo proveli tako da sam im  svaki dan dala obvezu da pročitaju dvije stranice. Igra, kupanje, odmor i onda čitanje koje je često počinjalo s plačem, “ne bi sada, zašto moram čitati” i razno razne njihove nagodbe samo da odgode čitanje. Konkretno me zabrinjava čitanje s razumijevanjem u obliku netočno pročitanog štiva  i u neregistriranju zadnjeg slova u riječi u pisanju. Često M pišu kao N ili obrnuto (mama je Dalmatinka pa poprime dosta riječi: nisan, jesan…). A ponekad u čitanju mijenjaju B i D i brkaju ta slova. Navodim da nekad pročitaju točno i napišu točno, a nekad pogrešno. Da li je u njih prisutna disleksija, da li bi trebala potražiti logopeda ili defektologa da na stručan način procijene njihove vještine čitanja. Prvi i drugi razred prošle su s 5, ali to je moj rad s njima koji iziskuje mnogo vremena, rada i vježbe. Ovim javljanjem vama, želim olakšati sebi i njima u rješavanju njihova problema. Blizanke

 

Poštovana,

teškoće čitanja i pisanja često su rezultat nedovoljno usvojenih predvještina čitanja i pisanja. Također mogu biti i rezultat teškoća vizualne percepcije ili neke od sastavnice jezika, prvenstveno fonologije. Kod djece koja imaju smanjenu pažnju i koncentraciju nerijetko se javlja da neke od predvještina čitanja i pisanja nisu u potpunosti usvojene te se kasnije, u školi, primjećuju kao lošija tehnika čitanja što može utjecati i na razumijevanje pročitanog teksta. Ukoliko su simptomi koje navodite nastali iz nekog od gore navedenih razloga čitanje se neće poboljšati samim čitanjem već su potrebne određene logopedske vježbe. Savjetovala bih Vas da djevojčice odvedete na logopedsku procjenu te ako je potrebno uključite u oblik terapije primjeren njima kako im čitanje, a i Vama, ne bi bila muka.

Stella Rožman, prof. logoped

Kabinet Korneo

 

 

STELLA ROŽMAN

prof. logoped
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori