Osmaš niže loše ocjene, a bliži se kraj školske godine i upisi u srednju

Poštovani, sin je u 8. razredu i u zadnja 3 tjedna dobiva loše ocjene. Nekoliko puta smo ga uhvatili kako nam nije rekao koje ocjene je dobio, a zadnji razgovor smo imali s njim prošli tjedan kada je obećao da će se popraviti. Ovaj ponedjeljak je pisao test iz engleskog i dobio 2, što nam nije rekao, a nakon toga je iz usmenog dobio 3, što je rekao. Ne znamo više kako ga motivirati, a već smo umorni od stalnog ponavljanja i razgovaranja o odgovornosti. Razumijemo da je u panici i stisci radi upisa u srednju školu, ali mislimo da bi baš sad trebao zapeti, a ne zatajiti. I mi smo već u strahu kako će završiti godinu, a ne znamo kako se postaviti, da li ga kontrolirati i ispitivati da li je napravio zadaće, kažnjavati radi loših ocjena ili ostaviti na miru. Kada pokušavamo razgovarati o razlozima njegovih slabih ocjena, govori da će ih ispraviti, da ni on ne zna što se s njim događa. Molim Vas, dajte nam neki savjet! Hvala! Zabrinuti mama i tata
Poštovani,

spominjete da je Vaš sin u zadnje vrijeme nanizao loše ocjene. Iz toga zaključujemo kako ranije nije imao problema s učenjem, te da se kod Vašeg sina ne radi o nekim specifičnim ili nespecifičnim teškoćama u učenju jer bi se problemi s učenjem pojavljivali i ranije. Pretpostavljamo da su uzroci popuštanja u školi psihološke prirode.

Kako je Vaš sin u pubertetu razmislite što se dogodilo prije pojavljivanja loših ocjena. Možda mu je neka simpatija okupirala misli pa se teže koncentrira na rad. A možda ste i nesvjesno stvorili pritisak i nervozu pred kraj školske godine opterećeni predstojećim upisima. Neka djeca, naime, jako loše reagiraju na stres pod kojim se luči adrenalin koji blokira rad memorije. Loše ocjene uz prethodno uloženi trud jako demotivirajuće djeluju na djecu. Uspjeh je najbolji motivator, a izostajanje istog dovodi do osjećaja bespomoćnosti.

S obzirom da je kraj školske godine blizu, a školski uspjeh na kraju od velike važnosti budite podrška svom djetetu. Iskreno porazgovarajte s njim ali ne na način predbacivanja i kritiziranja. Pružite mu podršku i pokažite vjeru u njega. Osnažite ga i ohrabrite. Ipak, provjerite koliko savjesno izvršava svoje obaveze, interesirajte se u školi za ocjene, dajte do znanja da ste prisutni, puni razumijevanja i uz njega.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektolog
Kabinet Korneo

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori