Neurorizično dijete i poteškoće kod učenja

Poštovani, majka sam djeteta koje sada ide u četvrti razred osnovne škole (10.g.). Imamo problem kod učenja. Moram vrlo često sudjelovati pri učenju i pisanju zadaća jer mu baš ne ide lako.

shutterstock_1735801265.jpg

g Učeći tako s njim, pogotovo sada u četvrtom razredu, primjetila sam da kada npr. učimo matematiku, u jednom trenutku gradivo razmije, izračuna zadatak i nakon njega recimo ode popiti sok, na wc ili mu jednostavno nešto privuče pažnju i poremeti koncentraciju, on više to isto ne zna. I što je najgore ja ga više, da se tako izrazim "ne mogu dobit" na učenje, ne mogu "otvorit vrata njegova uma"... To me plaši. Kada ga upitam zašto sada više to isto ne zna što je maločas znao, tupo me gleda i rastuži se i govori kako on ništa ne zna i da njemu ne ide škola, te da su druga djeca pametna, a on nije. Primjetila sam da ima problema i kod povezivanje nekih uobičajenih logičkih pojmova. Mogla bih još puno pisati o našim problemima, ali još ću vam samo napomenuti da je on dijete koje je rođeno mjesec dana prije vremena te je imao krvarenja u mozgu. Pratili smo njegov razvoj prvu godinu u Klaićevoj bolnici kod neuropedijatra. Nismo išli na nikakve vježbe, on se normalno razvijao osim što sam primjećivala probleme u govoru koje smo riješili sa logopedom do polaska u prvi razred, te je neuropedijatrica na pregledu ustanovila neke manje probleme u motorici. Išli smo u prvom razredu i na vježbe brain gyim koje su davale super rezultate (npr. naučio je abecedu za 30 min uz vježbe), ali su nam onda rekli (SUVAG) da su prebukirani i da ima puno djece sa puno gorim dijagnozama kojima su vježbe potrebnije nego njemu, a on će uz razvoj to nadoknaditi. Dijagnosticiran mu je i poremećaj pažnje (ADD). Da li trebam potražiti stručnu pomoć i kako da radim s njim? CR

Poštovana,

po svemu što ste opisali Vaše dijete od samog rođenja svrstavamo u kategoriju neurorizične djece. To je termin koji koristimo za djecu kod koje zbog određenih teškoća (prije, za vrijeme i nakon poroda) postoji rizik za pojavu razvojnih teškoća te je takvu djecu potrebno pratiti od najranijeg djetinjstva što ste Vi i činili.

Blaže teškoće u razvoju motorike koje spominjete ukazivale su na određene smetnje u razvoju mozga do kojih je došlo zbog krvarenja. Blaže teškoće uočili ste i u razvoju govora te ste ih logopedskom terapijom uklonili. Uočene teškoće u razvoju motorike i govora su nešto što je u razvoju Vašeg djeteta bilo prepoznato i korigirano.

Međutim, posljedice rizičnog poroda se mogu uočavati i na drugim aspektima razvoja kao što je pažnja, koncentracija, kognicija, logičko zaključivanje a koje je teže uočiti i prepoznati.

Stoga Vam savjetujemo da uradite kompletnu procjenu djetetova razvoja kako bi se otkrio uzrok njegovih teškoća u učenju, te kako bi mu se na adekvatan način pomoglo. Isto možete učiniti u našem Kabinetu.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektologKabinet Korneo