Naš sin teško uči i savladava gradivo, zaboravlja zadaću i ne zanima ga škola

Majka sam sina koji ima 8 godina i ide u 2. razred i stalno se mučimo u školi. Prvi razred je prošao s vrlo dobrim uspjehom ali uz zaista puno učenja i puno muke. Njegov problem je nepažnja na satu. On nije zločest i ne ometa druge nego ga jednostavno zanima sve osim škole i onoga što se događa u razredu. Konstantno zaboravlja što ima za zadaću i puno teže savladava gradivo. Od prvog razreda radimo dosta s njim, ali svaka zadaća se razvuče u nedogled jer on jednostavno u svojoj glavi nema vremena za učenje i za školu već stalno razmišlja o drugim stvarima i to ga dekoncentrira. Izuzetno je osjećajno dijete, uvijek se brine o drugima i u razredu ako netko treba pomoć on je prvi koji će pomoći. Ali jednostavno ono što bi trebalo zaokupiti njegovu pažnju njega ne zanima.

Ove školske godine samo loše ocjene niže i to najviše iz razloga što zaboravlja što ima za zadaću i jednostavno teško nauči novo gradivo. Svakodnevno učimo s njim ali jako teško savladava nastavno gradivo. Također nam se zna događati da kod kuće zadane zadatke npr. iz matematike riješi bez većih poteškoća a na ispitu jedva dobije 2. Pokušala sam i da manje s njim radim da ga „ne pritišćem“ kako bi rekao i moj suprug, ali onda bude još gore, onda tek nema nikakav fokus na školu i sve zaboravi.

Molila bih Vas za savjet što učiniti i kako ga afirmirati da se koncentrira na školu. Inače je bio u potpunosti zdravo dijete. Rođen u terminu, normalno je progovorio i prohodao, jedino ponekad ima poteškoća s izgovorom slova r i l u nekim riječima no uvijek ga ispravimo i tada ispravno ponovi riječ.
Živimo u Osijeku pa ukoliko je potrebno potražiti stručni savjet molim da me uputite gdje. Unaprijed se zahvaljujem.

Odgovor:

Poštovana,

kada govorimo o učenju ono zahtijeva nekoliko preduvjeta da bude uspješno:
– dobro pamćenje (ili radnu memoriju),
– dobru koncentraciju,
– dobru organiziranost,
– dobru motiviranost.

Sve te predvještine za uspješno učenje stječu se još u vrtićkoj dobi, a pri polasku u školu upisne komisije procjenjuju spremnost za kretanje u školu. Kod neke djece neke od vještina koje su preduvjet za uspješno učenje nisu dobro razvijene pa otežavaju učenje, rezultiraju neuspjehom i demotiviraju dijete.

Svatko od nas, pa tako i djeca, vole i žele biti uspješni. Ako to ne uspijevaju često gube interes i bježe od takvih aktivnosti. Kako bi procijenili zbog čega kod vašeg dječaka izostaje uspjeh, potrebno je napraviti sveobuhvatnu procjenu koja će pokazati jesu li svi preduvjeti za uspješno učenje razvijeni, odnosno što dovodi do izostanka rezultata. Ako su uzrok teškoće pamćenja ili koncentracije postoje vježbe kojima se mogu poticati i razvijati. Ako je uzrok loša organiziranost, dijete je potrebno podučiti na koji način da preuzme kontrolu nad svojim školskim obavezama. Kada dijete osjeti da može i ostvari školski uspjeh, motivacija će se „probuditi“, jer je osjećaj uspjeha najbolji mogući pokretač.

Savjetujem učiniti sveobuhvatnu procjenu (moguća je u našem Kabinetu) koja će ukazati na uzrok teškoća te time ciljano pomoći djetetu.

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Pitajte me Moji odgovori