Naš prvašić ima problema s učiteljicom. Ne spava, ne jede, tužan je i utučen

Molim vas pomoć. Imam sina od 7 godina i ide u prvi razred. Mi više nismo pametni kao roditelji što da napravimo, jer stalno ima problema s učiteljicom. Donedavno ga je stalno tlačila da mu mi pišemo zadaću, pa ga je ponekad znala staviti ispred sebe da napiše pred njom ili nacrta nešto. I sama se uvjerila da je to njegov rukopis, ali i dalje nam piše po njegovoj bilježnici i listićima, da mu mi pišemo zadaće.

Zvala sam da ju pitam u vezi toga jer zbog posla nismo stigli u školu na individualni, a ona mi je počela prijetiti da će mi zvati socijalnu službu, da trebam ići na liječenje. Mi se socijalne službe ne bojimo jer naš sin ima sve. Potom je suprug izostao s posla i otišao na razgovor s njom, pedagogom i ravnateljem, ali ravnatelj i učiteljica su si jako dobri i pola toga što je izgovorila pred ravnateljem je porekla.

Dijete mi se budi nekad po noći radi škole, utučen je i od tog dana kad je suprug bio u školi, pa do danas, svaki put mu daje jedinicu. Razmišljali smo o prekidu škole ili premještaju jer ona mu predaje sve osim engleskog jezika gdje ocjene ima bolje. Molim vas recite nam što da radimo, jer ne mogu više podnijeti gledati kad dođe kući potišten. Ne želi ni jesti, samo se povuče u svoju sobu. Što da radimo? Hvala!

Poštovana,

vjerujem da je iznimno teško i iscrpljujuće gledati Vašeg dječaka potištenog i jako je važno što ste mu pokazali da ste tu za njega i da ćete učiniti sve da mu olakšate.

Odlično je što ste dogovorili sastanak s učiteljicom, pedagoginjom i ravnateljem kako bi se komunikacija koju održavate s učiteljicom s dječakovih bilježnica i radnih listova preusmjerila na osobni kontakt. Jako je važno da komunikacija odraslih bude samo između odraslih, a da dječakove bilježnice budu njegov radni materijal.

Nedostaje nam informacija što se na održanom sastanku dogovorilo kao sljedeći koraci i postupci koji će se primjenjivati kako bi se dječaku olakšalo te je li dogovoren način komunikacije škole i roditelja u budućim sličnim situacijama. Ukoliko nisu dogovoreni takvi postupci važno je da se oni dogovore i da se prati kakvog učinka imaju. Vjerujem da ćete nakon toga imati više informacija koje će Vam pomoći u donošenju odluke je li prebacivanje u drugu školu ono što bi za Vaše dijete bilo najbolje i najpoticajnije.

Osim suradnje sa školom, u ovoj je situaciji jako važno dječaku pružiti razumijevanje i podršku te mu ponuditi načine na koje može proraditi neugodna iskustva i osloboditi se nakupljenih emocija ljutnje, razočarenja, frustracije ili tuge. Poteškoće sa spavanjem, hranjenjem, povlačenje u sebe i općenito sniženo raspoloženje pokazatelj su da je dijete izloženo stresu s kojim se ne uspijeva samo nositi i jako je važno pružiti mu stručnu pomoć u tome.

Ukoliko želite, možemo Vam ponuditi konzultacije za roditelje kako bismo na tom razgovoru sagledali širu sliku i predložili daljnje smjernice te odgovarajući oblik podrške za dječaka.

Termin za konzultacije možete dogovoriti telefonski na broj 01/5813604 ili putem maila info@centarproventus.hr .
Srdačan pozdrav.

Renata Debartoli

magistra psihologije
Centar Proventus

Pitajte me Moji odgovori