Moja kćer ne uči s razumijevanjem već sve uči napamet

Dobar dan! Imam jednu bistru curicu koja ide u 2. razred osnovne škole. U vrtiću ju je pratio logoped zbog izgovora glasova. To se nastavilo i u školi. Moram reći da napreduje i da je logopedica zadovoljna. Vježbamo i kod kuće ako treba. Mene prvenstveno zanima kako da ja s njom učim? Matematika joj ide, shvati ju odmah. No ostale predmete moram s njom učiti napamet. Koliko sam primijetila, na satu ništa ne zapamti. Na primjer, lekcije iz prirode i definicije joj zapišem na papir i onda ih uči tako. Što ih više puta ili dana ponavljamo, njoj to ostaje u pamćenju. Hrvatski isto tako. Zapamti definicije, a ja joj pred ispit (uglavnom gramatika) znam isprintati slične zadatke. I to tako funkcionira.

Ali problem je što to vremenski (vježbanje i učenje) dugo traje. Ponekad po 3 sata dnevno, nekad i 4. Još imamo i mlađu seku od 2 i pol godine i zna se dogodit da je “zapostavljena” jer ja moram glumiti učiteljicu. S jedne strane ona pamti sve što se tiče okoline, događaje od prije par mjeseci, razgovore, obećanja, a s druge strane na satu ne zapamti niti jednu rečenicu. Ako je domaća zadaća da zaokruži broj stranice, ona će to i napraviti, ali ako je zadaća usmena, pod obavezno ju krivo prenese, pola zaboravi. Svaki drugi dan moram zvati neku od mama da saznam točnu zadaću. Ponekad se osjećam umorno i iscrpljeno zbog svega, jer pratim sve to kao da se ja školujem.

Nemojte me krivo shvatiti, hvala bogu pa sam kod kuće i mogu joj pomoći, ali do kad će biti tako? Je li to normalno u njenoj dobi? Ili je čak i dobro da se već sad nauči da mora učiti makar to bilo napamet, bez razumijevanja, kako ja znam reći ponekad. Vrlo je uporna i ne odustaje, ali to u školi nije primijenila.

Odgovor:

Poštovana,

prema opisanom svakako vam sugeriram da napravite procjenu slušnog pamćenja, slušnog procesuiranja, te pažnje i koncentracije djevojčice. Jedna sveobuhvatna procjena logopeda i edukacijskog rehabilitatora dat će odgovore na sva vaša pitanja.

Ovo vam posebno savjetujem jer u pitanju spominjete i anamnestički dio koji je obilježen logopedskim terapijama i artikulacijskim teškoćama.

Važno je, tijekom procjena koje sam vam navela, otkriti i stil učenja vašeg djeteta. Prema opisanom, djevojčica na satu vrlo malo toga upamti a vi ste do sada naglasak stavljali na učenje definicija slušnim kanalom te navodite kako to sve skupa jako dugo traje. Ukoliko djevojčica informacije bolje upija vizualnim putem, tada i stil učenja treba biti potpuno drugačiji (mentalne mape, obilježavanje teksta markerima).

Nakon obavljenih procjena djevojčicu treba podučiti tehnikama učenja sukladno stilu učenja koji je kod nje dominantan. Vjerujem kako će prethodno opisani koraci rezultirati kvalitetnijim učenjem i smanjenjem vašeg angažmana.

STELA HORVAT

prof. rehabilitator
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori