Moj sin je darovito dijete, ali ima loše ocjene i problema s okolinom

Poštovani, moje dijete, po kvocjentu inteligencije (156 IQ) u svojoj školi, “OŠ Jagoda Truhelka” – Osijek, vodi se kao darovito dijete. Svojim ocjenama pokazuje da je ispodprosječan. Obratila sam se psihologinji s obzirom da sam prepoznala neke možebine poteškoće vezane uz okolinu koja ga okružuje, a možda, je vezana uz njegove rezultate u školi. Općenito nisam sigurna u svoje sposobnosti motiviranja na učenje i načine pomoću kojih bi mogla potaknuti svoje 11-ogodišnje dijete na bolje rezultate i na poticanje potrebe za učenjem, tj. znanjem. Unaprijed zahvalna na Vašem odgovoru i pomoći. S.Š.

Nadareno dijete veliki je izazov kako za roditelja tako i za odgajatelje, školu i sustav u kojima ovakva djeca funkcioniraju. Zatečenost okoline ovakvim djetetom najčešće se manifestira čestim „konfliktom“ te djece sa svojom okolinom. Oni su „neprilagođeni“, „nemogući“ u obitelji, „prezahtjevni“ u vrtiću. Često im je dosadno te imaju niz osobina koje nailaze na manje ili veće nerazumijevanje okoline.

Zbog svega navedenog djeca s visokim kvocijentom inteligencije mogu imati veće probleme sa socijalnim okruženjem od vršnjaka. Inteligencija darovitog djeteta u neprikladnom tretmanu okoline često se okreće protiv njega samoga i njegova okruženja, što se  uglavnom iskazuje kroz ljutnju, buntovništvo i slična ponašanja.

Detekcija nadarenog djeteta, a potom i dodatna stimulacija njegovog razvoja od izuzetnog je značaja kako za poticanje njegovih mogućnosti i zadovoljenje njegovih interesa tako i za spriječavanje brojnih konfliktnih situacija koje se mogu pojaviti između djeteta, njegovih vršnjaka i okoline u kojoj svakodnevno boravi. Darovita djeca trebaju podršku, potporu, razumijevanje i ohrabrenje roditelja i starijih, a njihove sposobnosti naprednu i poticajnu sredinu kako bi se mogle realizirati.

Danas se u osnovnim školama provode programi rada sa nadarenom djecom pa preporučamo da provjerite i u svojoj školi da li je to tako. Vašem djetetu, s obzirom na njegove mogućnosti, potrebno je prilagoditi gradivo, dodatno ga obogatiti, povjeriti mu istraživački način učenja, dodatno ga motivirati u vidu „suradništva“ sa učiteljima. Uz dobru organizaciju i volju da se pozabave Vašim djetetom svi mogu imati velike koristi od potencijala Vašeg djeteta.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektolog
Kabinet Korneo

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Pitajte me Moji odgovori