Mogu li povećani leukociti biti nuspojava cjepiva?

Poštovani, je li povećani broj leukocita u urinu bebe od 4 mjeseca normalna pojava 13 dana nakon druge doze cjepiva DTaP-IPV-Hib-hepB?
Reakcija na cjepivo je bila dva dana temperature 38.3-38.5 °C rektalno, od tada je beba nemirnija, plačljiva, slabo jede. Lijepo vuče maksimalno 2 minute, nakon toga povuče 2-3 puta i zatim plač, pa krene ponovo, i tako 10-ak puta svakih pola sata-sat (samo je na prsima).
Naime, bebi su dva dana nakon cjepiva počeli izlaziti donji zubići (koji su sada već vani). Beba nam zadnjih sedam dana navečer dobije laganu temp. 37.8°C rektalno, dali smo 2 puta lupocet čepić zbog plačljivosti, bolova. Pedijatrica nam je rekla da čepiće dajemo tek kad temperatura dolazi na 38°C.
Pedijatrica nas je zbog toga poslala da napravimo nalaz krvi koji je uredan, ali u urinu su povećani leukociti, pa smo dobili antibiotik cefixim.
Uglavnom zanima nas je li moguće da su povećani leukociti u urinu nuspojava na cjepivo ili? Unaprijed se zahvaljujemo na odgovoru.

Poštovani,

leukociti u urinu ne mogu biti nuspojava na cjepivo. Oni mogu biti znak uroinfekcije, no da bi bili sigurni da je upala, trebalo je prije antibiotika uzeti i urinokulturu jer isti mogu biti prisutni u urinu i kod bilo kakvog drugog infekta (virusne upale gornjih dišnih puteva, proljeva i sl…).
U svakom slučaju nije ništa ozbiljno. Ako ćete imati bilo kakvih dilema, najbolje je da se naručite na pregled dječjem nefrologu.

IVA PALČIĆ

dr. med. spec. pedijatar, uži specijalist pedijatrijske nefrologije
Poliklinika za dječje bolesti Helena

Pitajte me Moji odgovori