Kratkotrajna pažnja za konstruktivnu igru i određene aktivnosti kod 2,5 godišnjaka

Poštovana, majka sam 2,4 godišnjaka koji je jako aktivno dijete i koje je tek prije mjesec dana počeo slagati kratke rečenice od 2,3 riječi.

shutterstock_1735801265.jpg

S 2 godine je koristio sveukupno 20 riječi, 2 mjeseca poslije fond se povećao na 100-tinjak i iz dana u dan raste. Prije 2. rođendana (22 mjeseca) posjetili smo logopeda (razvojna procjena) budući da tada nije skoro ništa pričao, ali je razumio. Logoped je zaključio da dijete savršeno razumije govor (na razini 3 godine) dok sam govor kasni (na razini 1,5). Uz sporiji razvoj govora, ono što me više muči jest njegova kratkotrajna pažnja za konstruktivnu igru i određene aktivnosti. Naime, tete u vrtiću su nam spomenule kako je on "prebrz", da leti s jedne stvari na drugu, u vrtićkim aktivnostima (likovnim i kreativnim) sudjeluje jako kratko, kratko se zadržava na svemu. Tako je i kod kuće manje više, osim kad ga baš ga "tjeramo" da završi npr. nizanje perla na konac do kraja. Ne gleda crtiće niti ga isti zanimaju. Trenutno ga zanima samo lopta, i s istom bi se mogao igrati cijeli dan. Da li je prema Vašem mišljenju potrebno ovo dijete voditi psihologu ? Na koji način raditi na njegovoj koncentraciji, kako pristupiti sadržaju i aktivnosti koje ga ne zanimaju (crtanje,i sl)? Unaprijed hvala, S poštovanjem, Zabrinuta mama

Poštovana, bilo bi dobro da ste nam napisali kako su prošli Vaša trudnoća i porod kako bismo imali cjelovitiji uvid u Vašu situaciju. Vaše dijete je u dobi kada je jako važno započeti s tretmanom teškoća koje opisujete kako bi se iste do polaska u školu čim više ublažile. Zbog toga je važno već u ovoj dobi napraviti procjenu djetetovih znanja i sposobnosti, uočiti sve teškoće koje ima i uključiti dijete u primjerene oblike rada. Ukoliko ste u mogućnosti preporučamo da nas posjetite.

Forsiranjem crtanja, nizanja perli na konac i sl. postići ćete kontraefekt i dijete će sve manje biti sklono sudjelovati u takvim aktivnostima. Nadalje, treba utvrditi zbog čega Vaš mališan izbjegava određene aktivnosti (kao što je crtanje). Djeca su iznimno znatiželjna i zainteresirana za sve aktivnosti. Ako dijete neku aktvnost izbjegava onda se vrlo često radi o tome da je djetetu ta aktivnost teška. Osim pažnje i koncentracije svakako obratite pažnju i na finu motoriku (pokretljivost prstića, način na koji prima sitne predmete,...). Možda Vaše dijete izbjegava i ne voli sudjelovati u svima aktivnostima koje zahtjevaju precizne radnje.

U svakom slučaju, ne forsirajte ga, jer razlozi njegova odbijanja navedenih aktivnosti, ne leže u tome da nema interes za njih.

Stela Horvat, prof. rehabilitatorKabinet Korneo