Kako pomoći 3-godišnjaku s pervazivnim poremećajem u razvoju govora?

Imam trogodišnjeg sina koji ništa ne govori, dijagnoza je pervazivni poremećaj (elementi iz autističnog spektra). Pored metoda koje mogu naći na internetu interesira me što vi znate o metodi digitalizacije govora (rečeno nam je da se djetetu namješta vilica prstima). Da li je ona opravdana odmah u startu ili ne? Unaprijed zahvalna. Mama S.

 

Poštovana,

na žalost nismo upoznati s metodom digitalizacije govora. No svakako bi Vam htjela naglasiti da urednom govorno jezičnom razvoju prethodi uredna komunikacija. Komunikacija je sredstvo s pomoću kojeg dvije ili više osoba razmjenjuju informacije i međusobno utječu na svoja mišljenja i ponašanja. Naime, mi međusobno  razmjenjujemo poruke na različite načine, a ne samo govorom. Tako, na primjer, komuniciramo i putem pogleda, gesti i slika. Istraživanja ukazuju da su  neverbalne vještine, posebice združena pažnja i imitacija, jaki prediktori razvoja govora i jezika u djece s autizmom. Stoga preporučam da odaberete terapiju koja će jačati komunikacijske sposobnosti i jezično razumijevanje djeteta.

Najučinkovitiji tretmani u dječjoj dobi su ABA (primijenjena analiza ponašanja) i Floor-time (poticanje socio – emocionalnog razvoja) te TEACCH tretman (strukturirani pristup s vizualnom podrškom). Svakako Vam preporučam da se obratite stručnjaku edukatoru-rehabilitatoru i/ili logopedu kako bi Vas savjetovao koji od tretmana je najprikladniji za Vaše dijete.

 

Alma Džanović, mag.rehab.educ., senzorni pedagog, Floortime terapeut

Kabinet Korneo

 

ALMA DŽANOVIĆ

mag. rehab. educ.
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori