Kako da svog prvašića zainteresiram za školski program da bude dobar na nastavi?

Poštovana, imam sina od 7 godina. Krenuo je ove godine u prvi razred. S ocjenama problema nemamo i uglavnom dobiva petice. Učiteljica kaže da je jako inteligentan, ali on uopće nije zainteresiran za školu. Igra se, dosadno mu je i u zadnja dva tjedna samo se smijulji na nastavi i odsutan je. Što mogu napraviti da ga motiviram da mu bude bar malo interesantno. On samostalno čita od 4.5 godine, piše sva slova od 5. godine. Molim vas neki savjet.

Poštovana,

uzroci opisanih ponašanja Vašeg dječaka mogu biti vrlo različiti. Budući da navodite kako je dječak počeo samostalno čitati u dobi od 4,5 godine postoji određena vjerojatnost da se ovdje radi o darovitom djetetu. To bi objasnilo ponašanja koja odražavaju mogućnost da mu je gradivo prvog razreda nedovoljno atraktivno te se na satu dosađuje.

Darovito dijete je ono koje hoće i može više, koje ima stalna pitanja i zahtjeve, koje u odnosu na svoje vršnjake mnoge stvari može učiniti brže, spretnije, prije, uspješnije i u konačnici – drugačije. Darovita djeca u sebi nose posebne sklonosti za ovladavanjem određenim područjem, zajedno sa nagonom prema tome. Samostalno otkrivaju pravila i često potpuno nove načine rješavanja problema. Oni sami forsiraju i traže što poticajniju sredinu
Prati ih snažan osjećaj samosvjesnosti, visoki kriteriji prema sebi i drugima, neovisnost u mišljenju, motivacija i užitak u izazovima, nekonformizam u ponašanju i sl.

Zbog svega navedenog djeca s visokim kvocijentom inteligencije mogu imati veće probleme sa socijalnim okruženjem od vršnjaka. Inteligencija darovitog djeteta u neprikladnom tretmanu okoline često se okreće protiv njega samoga i njegova okruženja, što se uglavnom iskazuje kroz ljutnju, buntovništvo i slična ponašanja.

Međutim, „konflikt“ između darovite djece i njihova okruženja nije samo i isključivo njihov problem nego ujedno i problem ljudi koji ga okružuju i njihovih stavova o tome što je normalno a što nije. Upravo zbog te svoje različitosti mnoga darovita djeca „zadaju gavobolje“ svojim roditeljima, tetama u vrtiću i svima onima koji se njima bave.

Stoga Vam savjetujem da napravite psihološku procjenu djeteta. Ako se zaista radi o darovitosti tada ćete imati objašnjenje ponašanja Vašeg dječaka i bit će lakše okolinu prilagoditi njegovim potrebama.