Kako da kćerku naučimo da bude samostalnija i odgovornija prema školi?

Poštovani, iako prilično puno uči, moja osmogodišnja djevojčica ne uspijeva pratiti školski tempo te nerijetko dobiva loše ocjene.

shutterstock_1735801265.jpg

Veselo, dobronamjerno, umiljato i zaigrano dijete na prvu ruku ostavlja dojam koji vas isključivo vuče na pozitivu. No, mi se "borimo" sa školskim obvezama svaki dan. Razlog tome jest upravo zaigranost, nekoncentriranost i površno poimanje važnosti odrađivanja svojih obveza. Naime ona nikada ne kaže neću, ali se isto tako nikada ne sjeti nešto napraviti sama. Tako mi uvijek učimo dovoljno (jer ona ne pruža otpor), no sama nikada neće uzeti riješiti zadaću ili naučiti gradivo.

Dok učimo i ponavljamo zajedno ona sve zna, a već pola sata kasnije pola gradiva već je odavno zaboravljeno i to vjerojatno jer je ona u svojoj kreativnosti, mašti i zaigranosti svoj mozak već okupirala gomilom drugih sadržaja i informacija. Istina, malo joj teže ide naučiti gradivo (u usporedbi sa sestrom blizankom).

Također, i u motoričkom je razvoju sestra nešto naprednija te time i uspješnija u sportu. Kako da joj pomognemo da uhvati ritam, da ne bude uvijek u sestrinoj sjeni, da razumije važnost izvršavanja svojih obveza, da bude bolja u školi? Kako da se mi naučimo ispravno ophoditi u osjetljivim situacijama (sestra 5, ona 1) i istovremeno je sustavno motivirati (a ne "dresirati")?Puno Vam hvala!

Poštovana,

razlozi zaigranosti i slabijih ocjena, te neizvršavanja školskih obaveza mogu biti vrlo šaroliki. Djevojčica je možda samo emocionalno nezrela i nedovoljno spremna na sve izazove koje škola donosi. Međutim, uzrok mogu biti i teškoće pažnje i koncentracije koje kao posljedicu imaju teškoće na području pamćenja, odnosno radne memorije.

Napisali ste kako je djevojčica rođena iz blizanačke trudnoće te kako je i motorički nespretnija. Nemam informaciju o samoj trudnoći, porodu i ranom motoričkom i govorno-jezičnom razvoju djeteta. Takve informacije su uvijek važne i puno govore o uzrocima pojedinih ponašanja.

U svakom slučaju, bilo bi jako važno u ovoj ranoj fazi školovanja napraviti procjenu djetetova razvoja i otkriti uzroke opisanih ponašanja. Tek tada možete dobiti konkretnije upute i smjernice kako pristupiti rješavanju problema.

Procjenu možete napraviti i kod nas u Kabinetu a ako niste u Zagrebu tada u svom mjestu potražite defektologa i/ili psihologa.