Imam fobiju od odlaska u toalet u javnim prostorima

Imam mali problem koji zadaje velike muke. Naime, imam problem s mokrenjem u javnom toaletu, recimo u restoranu, klubu, u prirodi. odnosno manje više bilo gdje van kuće.

Problem nije izražen ako je sve mirno, nema buke i nema ljudi okolo, ali to se rijetko događa.

Primjera radi, u nekom klubu, na 5 popijenih piva ja moram bar tri puta otići na WC. Čim postoji red ispred, ili se vrata ne mogu dobro zatvoriti, ili je buka, ili je bilo što… ja ne mogu urinirati. Nekad malo krene pa stane, uglavnom nema šanse.

Posebno je problem pri putovanjima, kad autobus stane nakon par sati da se ljudi olakšaju, a ja ne mogu, pakao.

Inače nemam nikakvih fizičkih problema s mjehurom, sve je uredno.

Problem se umanjuje ako sam pijan, što je i logično, jer svijest o svemu tada popušta. Dakle, generalno ne mogu se opustiti, postoji neka stega u mozgu. Po prirodi nisam stidljiv ili neurotičan, nemam neki problem s ljudima generalno, teško mi je naći neki uzrok problemu ali bi mi puno značio neki savjet kako da ga riješim. BL

 

Dragi B.,

Žao mi je zbog problema s kojim se suočavate i vjerujem da je prilično zahtjevno kada nam naizgled jednostavne stvari otežavaju život. Ono što bih voljela reći odmah na početku jest da se mnogi ljudi susreću s ovim problemom – no kako se o tome najčešće ne govori, može izgledati kao da nitko nema takvih problema. No, realnost je potpuno drugačija.

Koji je uzrok ovog problema – teško je reći na temelju malo informacija, no vjerujem da bi kroz jednu psihoterapiju on zasigurno s vremenom isplivao. Uzroci ne moraju uvijek biti „duboki“: moguće je da nam se nekada u djetinjstvu nešto priljepilo i da je na nesvjesnoj razini to ostalo zabilježeno što danas utječe na naše postupke. Primjerice, dok smo imali 7 godina i u školi sjedili na wc-u, možda nas je prijatelj preplašio i tada smo na neki način obavljanje nužde (u blizini nekoga, na javnom mjestu) povezali sa strahom. Uzrok naizlged banalan a u konačnici može utjecati na današnje probleme.

Vjerujem da je prije svega potrebno raditi na uzroku kako bi problem sasjekli u korijenu. No, dok ne otkrijete uzrok postoji niz strategija koje mogu pomoći da se opustite prilikom odlaska na toalet u javnom prostoru:

  • Idite na toalet i prije nego što vam postane hitno; odlazak na toalet u „zadnji čas“ prevelik je pritisak koji može utjecati na to da vam cijela situacija postane još više otežavajuća
  • Ukoliko je vaš tijek misli prije odlaska na toalet negativan, promijenite ga: ohrabrujte se, dajte si podršku, recite si da je u redu i ako ne uspijete ništa obaviti
  • Usmjerite se na stvari koje vas opuštaju – ukoliko postoji nešto što vam pomaže da „odlutate“ u mislima, razmišljajte o tome i dok ste u toaletu
  • Ukoliko vas smetaju zvukovi koji dolaze izvana, dajući vam do znanja da ste u javnom prostoru, ponesite sa sobom slušalice i slušajte muziku dovoljno glasno da ne čujete zvukove koji dopiru s druge strane vrata

Ovi savjeti će vam možda pomoći da se malo opustite, no u svakom slučaju bi vam savjetovala da se obratite stručnjaku za pomoć ukoliko ne bude napretka.

Sretno!

Kristina Bačkonja, dipl. psiholog i NLP trener

Centar Budi svoj

 

KRISTINA BAČKONJA

dipl. psiholog, NLP trener
Centar Budi svoj

Moji odgovori