Poštovanje. Imam sina od 22 mjeseca. Mislim da ima problema s komunikacijom. Situacija je sljedeća.
Sve je išlo normalno svojim redoslijedom. S 8 mjeseci je prosjedio, s 10 propuzao, a s 13 samostalno prohodao. Prije navršene godine dana izgovarao je samo: mama, baba, dede. Do danas izgovara i nana, ne, ajde.
Najviše se igra s loptom, voli stvari koje se koturaju, obrću, okreću. Također se igra sa svim drugim igračkama.
Mene brine to što još uvijek ne pokazuje prstom, nego me uzme za ruku i odvede do željene stvari. Ne hvata ništa palcem i kažiprstom već spoji sve prstiće i uzme što želi. Nema poteškoća sa nošenjem stvari.
Sljedeća stvar koja me brine je to da ne odgovara na naredbe „donesi mami to i to”. A kada mu se kaže „dođi ovdje”, „nemoj”, „siđi dolje” i slično, to posluša.
Kad ga se pita „Gdje je mama?”, on jednostavno samo gleda i šuti, a kad vidi određenu osobu npr. mene, odmah zove „mama, mama”.

Kada je imao 15 mjeseci često je lupao rukicama dlan o dlan i vodili smo ga kod neuropedijatra i potvrdio je da je neautističan. To pljeskanje je prestalo nakon mjesec dana.

Stalno nešto mrmlja, galami, kao da pokušava govoriti. Ponekad načujem koju riječ, ali to više kasnije ne ponavlja.

Kad je žedan neće se sam napiti vode iz flašice nego je donese meni da mu ja dam. Pokušavam njegovim rukama staviti flašicu u usta, a on kao da se boji. Odmah plače i otima ruke. Tako se događa sa svim stvarima koje mu ja nudim da uzme.
Jednostavno što god mu se nudi on neće, kao da nije zainteresiran. Okrene se i uzme nešto što on želi.
Molim Vas za vaš savjet.
Hvala Vam unaprijed.

Poštovana,

kada opisujete razvoj svog djeteta, ono što izaziva posebnu pažnju je igra za koju kažete da je vezana uz rotirajuće predmete i loptu koja se također vrti. Potrebno je ustanoviti na koji se način igra s ostalim igračkama. Da li je takva igra funkcionalna ili stereotipna?

Iz opisa komunikacijskih vještina stječe se dojam nedovoljnog razumijevanja govora (vaše dijete ne slijedi vaše jednostavne upute i naredbe) pa bi trebalo ustanoviti pozadinu kašnjenja u razvoju govora. Izostanak pokazne geste također je jedan od upozoravajućih znakova kao i izostanak pincetnog hvata (hvat palca i kažiprsta). „Strah“ od hvatanja nekih predmeta može biti zbog taktilne preosjetljivosti, što bi ukazivalo na poteškoće senzorne integracije.

Stoga Vam savjetujem da obavite defektološku procjenu razvoja djeteta koja će dati odgovore na Vaša pitanja. U ovoj ranoj dobi možete mnogo toga korigirati i razviti odgovarajućom stimulacijom razvoja pa stoga nemojte čekati da se stvari poprave same od sebe.

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori