Djevojčica preskače zadatke, nije organizirana i ne završava testove

Poštovani, kćer ima osam godina, ide u 3. razred. Ranije je krenula u školu, ali ne zbog toga što je bila previše napredna.

shutterstock_1735801265.jpg

Poštovani, kćer ima osam godina, ide u 3 Jako je to željela jer su sve kolegice iz grupe odlazile u školu, a i sama sam na kraju donijela odluku da može ići jer su svi testovi i susreti s psihologinjom pokazali da je spremna. Rečeno mi je da, ako odlučim da ju puštamo u školu, budem spremna na to da je ona djevojčica koja voli kreativnost i da će vjerojatno ostati takvo dijete, što se pokazalo točnim. Međutim, problem koji se pojavio sad u 3. razredu je taj da ona jednostavno ne odgovori do kraja na pitanja u testu ili ne završi test koji bi trebala i to pod izlikom da nije stigla. Ne završi likovni rad, ne napiše zadaću, ali kad se dogodi da zaboravi zadaću, ona to napravi 3-4 puta za redom, a do tada ju piše redovito. Kao da nastane neki klik u glavi i tu stane. Ne radi se o tome da joj ide teško matematika ili općenito učenje, jednostavno kao da nema kontinuitet, odnosno skače sa 1., 2. na 5. Primjerice, iz matematike ima same petice i onda odjednom iz istog gradiva dobije jedan ili dva jer "nije stigla" napisati odgovore. Teško mi je dokučiti kako da ju usmjerim u radu. Učiteljica misli da ju trebam pustiti, ali kada ju pustim onda se dogode upravo ovakvi gafovi. Imate li konkretne prijedloge, osim odlazak na nekakav razgovor? Postoji li nešto što bih mogla raditi s njom da joj povećamo pažnju, koncentraciju? Stječe se dojam da ima trenutaka kada se gubi i ode u neki drugi svijet. Između ostalog, ide i u glazbenu školu, prvi razred i to voli. Njemački jezik savladala je bez teškoća i voli i taj predmet, matematika joj ide odlično, hrvatski, priroda i ostalo bez većih problema u znanju, ali ima velikih problema u radu. Kad ju pustim, ne nadgledam redovito što radi i kako, ima dosta kikseva. Molim Vas, usmjerite me na nekakav put pomoću kojeg ćemo joj pomoći u radu u školi i doma, a bez velikog nadzora? Hvala! Lijepo pozdrav.

Poštovana,

sve što ste nam napisali ukazuje na to da Vaša djevojčica ima teškoće na području pažnje i koncentracije što za posljedicu ima to da ne uspije dovršiti likovni rad, ne odgovori na sva pitanja u testu, ne prepiše do kraja gradivo s ploče. Navodite kako se to ne događa uvijek. Pažnja i koncentracija fluktuiraju. Najčešće su usko povezane s dijelom dana (ujutro su djeca koncentriranija). Također će teškoće bit manje izražene na prvom satu nastave, a više vidljive kako školski dan odmiče.

Kod djece koja imaju teškoće na ovom području važno je da ono ima stalni radni kutak koji će omogućiti učenje u mirnim uvjetima. Radni stol morao bi biti dalje od prozora kako dijete ne bi odlutalo pogledom kroz prozor. Radni bi stol morao biti uredan samo s jednom tekom ili knjigom na njemu, bez dodatnih sadržaja koji bi mogli ometati pažnju. Vanjske izvore podražaja, poput glazbe, zvukova s televizije ili buke koju proizvode drugi članovi obitelji treba svesti na minimum. U radu na školskim zadacima djetetu je potrebna rutina, struktura i predvidivost. Pažljivo isplanirajte dan sa školskim obavezama, slobodnim aktivnostima i kućnim zadacima. Unaprijed određena rutina stvara podlogu za usvajanje navika učenja. Ako je dijete nakon škole umorno, potreban mu je odmor kako bi se ponovno moglo koncentrirati. Između rada na raznim predmetima potrebno je napraviti pauzu od 10 minuta i omogućiti neki oblik kretanja. Gradivo je potrebno podijeliti na manje segmente, bez nevažnih detalja. Dobro je izmjenjivati zadatke: teške, lake, zabavne i dosadne. Djetetu treba dati jednostavne konkretne upute i provjerite da li Vas je razumjelo.

Ne zaboravite pohvaliti svaki uspjeh!

Čitanje prije spavanja trebalo bi postati ritual. Čitanje jako trenira koncentraciju. Kompjuterske igrice svedite na minimum.

Zamolite učiteljicu da djevojčica sjedi u njenoj neposrednoj blizini (u prvoj klupi) i neka ju povremeno provjeri i usmjeri da nastavi raditi ono što se od nje traži.

Ovo su neke univerzalne upute. No, za konkretnije smjernice bilo bi jako važno da djevojčicu odvedete stručnjaku (defektologu – rehabilitatoru) koji će sa sigurnošću utvrditi na kojim područjima djevojčica ima teškoće. Tada ćete dobiti kvalitetnije smjernice koje će se bazirati isključivo na sposobnostima i teškoćama Vašeg djeteta. Djevojčicu je potrebno poučiti i tehnikama učenja koje će se oslanjati na njene jake strane. Sve navedeno možete obaviti i kod nas u Kabinetu Korneo.