Djevojčica (11) uči i po četiri sata dnevno, ali rezultata nema

Dobar dan, moje dijete ima 11 godina i ide u 5. razred osnovne škole. Još od prvog razreda jako puno vremena utroši na učenje, puno više nego njene kolege u razredu, ali je usprkos tome stizala ići i na treninge, uključiti se na razne druge izvanškolske aktivnosti (zbor, likovna radionica i sl.).
Ove godine je krenula u 5. razred i sada se gotovo cijeli njezin dan svede na učenje. Domaće zadaće piše po 3-4 sata, a cijeli vikend (ali doslovno cijeli vikend, subotu i nedjelju, po 12 sati dnevno) provede u učenju. Usprkos tome rezultata nema. Kad je ispitam, ne zna gradivo koje je upravo učila ili ponavljala, a ocjene su pale na 3.

Pretpostavljam da ili ne zna učiti, ili ima problema s koncentracijom, a možda postoji i neki drugi problem. Muž i ja joj ne znamo pomoći. Oboje smo fakultetski obrazovani, oboje znamo učiti, ali ništa što pokušamo ne daje rezultata.

Molim vas savjetujte me što napraviti? Kako joj pomoći da njen trud da rezultate koje zaslužuje? Situacija izmiče našoj kontroli, svi smo zarobljeni u nekakvom začaranom krugu koji već počinje jako utjecati i na njeno samopouzdanje. Imamo i dvoje mlađe djece (2. razred i predškolac), a vikendi se umjesto odmora i obiteljskih druženja, pretvaraju u dane stresa i svađe.
Treba li ići stručnjaku i koji je to točno stručnjak koji nam može pomoći? Unaprijed hvala. Zabrinuta mama

Odgovor:

Poštovana,

iz vašeg pitanja vidljivo je kako su teškoće u svladavanju školskog gradiva postojale i prije petog razreda. Navodite kako je i tada djevojčica puno vremena provodila u učenju. Pretpostavljam kako ste i prije petog razreda zajedno s njom ulagali veliki trud kako školski uspjeh ne bi izostao.

S polaskom u peti razred zahtjevi su veći, školsko gradivo opširnije a teškoće na koje nailazite u učenju su veće. Vjerujem kako cjelokupna situacija utječe na vašu obiteljsku situaciju ali i na samopouzdanje djevojčice. Iznimno važno bi bilo otkriti pozadinu teškoća koje djevojčica ima te postupiti u skladu s tim.

Zbog svega navedenog sugeriram vam da napravite psihološku procjenu djeteta, a potom i ostale obrade po potrebi (defektolog, logoped) te da postupite u skladu s dobivenim nalazima stručnjaka.