Dječak ide u 3. razred i potpuno je nezainteresiran za učenje i školu

Poštovani, supruga i ja imamo problema sa sinom koji je tek krenuo u treći razred. Problem je taj što je totalno nezainteresiran za školu.

shutterstock_1735801265.jpg

Prva dva razreda je završio s odličnim i postojao je isti problem. Kad treba sam sjesti i pisati zadaću uvijek su tu neki razlozi, poput žedan sam, piški mi se, mora nešto pitati nevezano za školu i slično. Ako netko sjedi s njim u sobi onda koliko toliko koncentriran na pisanje zadaće i učenje ali ne zadugo. Ubrzo počne plakati i postaje nervozan. Većinom njegovo pisanje zadaće se svodi na čitav dan. Pokušali smo na razne načine da ga motiviramo, da ga nagradimo sa stvarima koje voli (da izađe van na igranje, da ćemo mu kupiti neku od igračaka, čak i da ćemo ga voditi u Legoland pošto obožava lego kockice) ili da mu zabranimo stvari koje su mu drage, poput lego kockica, autića itd, ali nema nikakvog efekta jer on uvijek nađe nešto novo za zanimaciju samo da ne piše zadaću i ne uči. Pokušali smo s pauzama izmedđu zadataka ali ni to nije imalo nikakvog efekta i nikako da se zainteresira da sam piše zadaću ili da uči. Isto smo pokušali s njim razgovarati na lijep način i postići dogovor ali čim okrenem leđa on opet po starom. Učiteljica u prvom razredu se često žalila na njega da je nemiran i da ustaje u toku sata. Mi smo znali kakav je i rekli smo učiteljici da nema nikakvih problema s nama da ga primjerno kazni ali ni to nije puno pomoglo. U drugom razredu vidio se već napredak u njegovom ponašanju ali opet je ostao nemiran i nezainteresiran za školu. Pametno je dijete i nema nikakvih smetnji, samo je to problem što je nezainteresiran za školu. Ja bih vas zamolio za savjet kako bi se mogao riješiti problem. Daki

Poštovani,

sve što ste opisali ukazuje na dvije mogućnosti:

-poteškoće koncentracije

-emocionalnu nezrelost.

Ukoliko se radi o poteškoćama koncentracije, kod takvog djeteta pažnja je nedovoljno razvijena da zadrži fokus interesa pa često određene aktivnosti (pogotovo one koje su nezanimljive, nerazumljive ili repetitivne) rasteže i nikako da ih privede kraju.

Pažnja je nešto što sazrijeva kronološkom dobi ali se isto tako može vježbati kako bi se poboljšala.

Ukoliko se radi o emocionalnoj nezrelosti i to također sazrijeva sa kronološkom dobi, ali zahtjeva vaše dosljedne postupke i reakcije kroz duži vremenski period. Emocionalna nezrelost obično ima uporište u roditeljskim nastojanjima da sve odrađuju umjesto djeteta i ne potiču dovoljno djetetovu samostalnost.

Svakako predlažemo da učinite procjenu djetetovih sposobnosti (moguće ju je obaviti u našem kabinetu) kako bi se isključile neke teškoće i utvrdio pravi razlog navedenog ponašanja.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektolog

Kabinet Korneo