Dječak (7) ima dijagnosticiran ADHD. Kako se postaviti po njegovu polasku u školu?

Poštovana, imam hiperaktivnog prvašića, ima manjak koncentracije, impulzivne reakcije, ne sluša i ne poštuje molbe, ni pravila. Bili smo kod psihologa s njegovih pet godina i na temelju testiranja, on je iznadprosječno inteligentan, ali ima jako težak karakter. Pokazuje dosta simptoma ADHD-a, ali mu nije službeno dijagnosticiran. Dosta često promijeni ponašanje u nezadovoljstvo, ljutnju, ponavljanja i molbe ne pomažu, a ne želim da podizanje tona postane jedina metoda na koju on reagira. Mi ga obožavamo, ali ne znamo više kako se nositi s tim stanjem. Čitam mu bajke od malena, kupujemo dječje stripove, mozgalice, uvijek mu školu prikazujem u pozitivnom pogledu, ali je sad, s početkom škole, izgubio volju za sve. Da li da pričekamo da prođe prvo polugodište, kakav smo savjet i dobili od psihologa, ili da već sad, na početku škole, upoznamo učiteljicu s njegovim pravim licem i zatražimo individualizirani pristup? Ne bih htjela da bude stigmatiziran ako će imati drugačiji pristup, ali isto tako ne bih htjela da se priča o njemu da je neodgojen i zločest, jer je moj mali genijalac koji ima jako veliko i dobro srce i puno radimo na njegovom odgoju, koji nema veze s njegovim karakterom. Hvala! 

Poštovana,

dijagnosticiranje ADHD-a je vrlo kompleksan i dugotrajan proces stoga se u praksi zapravo rijetko koristi. Češće se govori o elementima hiperaktivnosti i impulzivnim reakcijama koje opisujete kod vašeg djeteta. U kombinaciji s visokim intelektualnim funkcioniranjem možemo samo zaključiti da je vaše dijete vrlo zahtjevno, kako za vas kao roditelje, tako i za svoju okolinu. Naime, svaki disbalans u razvoju, a kod vašeg djeteta se vjerojatno radi o naprednijem kognitivnom funkcioniranju a nedovoljno zrelom emocionalnom funkcioniranju, zahtijeva prilagodbe u pristupu i načinu rada s djetetom.

Prvo bih svakako savjetovala da djetetu dozvolite vrijeme prilagodbe na školu i nove prijatelje. Uvedite strukturu u njegov radni dan. Naime, djeca se mnogo lakše prilagođavaju na novonastale situacije kada znaju što ih i kada očekuje.

Vašem je djetetu u školi prvenstveno potrebno zaokupiti pažnju kako bi se manifestacija nepoželjnih oblika ponašanja svela na minimum. Stoga predlažemo:

  • da razgovarate s učiteljicom i zamolite je da dječak sjedi u prvoj klupi negdje gdje lako može pratit njegov rad
  • da postavi jasne granice u ponašanju i dosljedno reagira
  • da sve upute koje daje djetetu budu jasne i da ih daje jednu po jednu
  • da uvijek ima bonus zadatke koje će ga zaokupiti kad završi zadano

Budite u redovnom kontaktu s učiteljicom. Dobra suradnja roditelja i škole izuzetno je važna i korisna. Ista pravila slijedite i Vi u svakodnevnom odgoju.

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Moji odgovori