Dječak (5) je nezainteresiran za crtanje, pisanje i bojanje

Poštovanje. Imamo sina koji u 3. mjesecu puni 5 godina. Nedavno smo se preselili u drugu zemlju i drugo govorno područje.

shutterstock_1735801265.jpg

Imamo sina koji u 3 Naime, problem je uglavnom njegova nezainteresiranost za crtanje, pisanje, bojanje, i većinu vremena u vrtiću će provesti igrajući se sam. Tako je bilo i dok smo bili u Hrvatskoj. Ne mogu reći da je nezainteresiran za sve, dapače, o automobilima zna sve pojedine marke automobila raspoznaje, ali to bi recimo bilo jedino što ga zanima. Pokušavam ga privoliti da skupa crtamo ili bojimo, ali čim sjedne kreću suze i totalna nezainteresiranost. U posljednje vrijeme u vrtiću na sve odgovara plakanjem, iako već dosta razumije i zna reći što treba. S 2 godine je raspoznavao boje, s 3 na hrvatskom i engleskom brojao do 10, a sad na engleskom i njemačkom broji i do 20. S druge strane, nikako da nauči sam zakopčati jaknu. Ja ovdje ne poznajem baš jezik i teško mi se obratiti nekome za stručnu pomoć. Samo mi recite paničarim li ili zaista trebam potražiti pomoć?

Unaprijed hvala.

Poštovana,

izbjegavanje aktivnosti olovkom (crtanje, bojanje), visoka frustriranost zadacima koji zahtijevaju zrelu finu motoriku ruke (zakopčavanje jakne) ukazuje nam da su vjerojatno takve aktivnosti vašem djetetu teške. S obzirom na dječakovu kronološku dob do sada bi trebao moći:

Stajati na jednoj nozi 10 i više sekundi.

Hoda prema natrag.

Skakati, izvoditi kolut naprijed.

Ljuljati se i penjati.

Počet poskakivati.

Crtati trokut i ostale geometrijske likove prema predlošku.

Crtati čovjeka s tijelom.

Pisati nekoliko slova.

Samostalno se odijevati.

Koristi žlicu, vilicu i ponekad tupi nož.

Samostalno koristiti wc.

Izbjegavanje aktivnosti u kojima je potrebna dobro razvijena fina motorika alarm je da se u navedenom području razvoja javljaju teškoće te je potrebno dijete dodatno poticati i stimulirati na izvođenje takvih aktivnosti. Uključite dijete u svakodnevne aktivnosti koje zahtijevaju spretnost ruku (oblačenje i svlačenje, sortiranje čarapa, vješanje veša, postavljanje stola, priprema hrane i sl.). Pri takvim aktivnostima ostavite djetetu dovoljno vremena i ne požurujte ga. Svakako je potrebno uvježbavati i aktivnosti olovkom, rezanje škarama, trganje papira.

Sve su to dobre vježbe fine motorike. Aktivnosti prilagodite djetetovim interesima. Pri tom budite strpljivi, dosljedni i uporni.

Nataša Čičin-Šain, mag.rehab.educ.

Kabinet Korneo