Dječak (3) govori sve riječi, ali ne opisuje situacije i na pitanja odgovara ponavljanjem pitanja

Poštovani, imam dječaka od 3 godine i 3 mjeseca koji može izgovoriti sve riječi, ali ne priča dovoljno. Ponekad na pitanje odgovara tim istim pitanjem. Inače traži sve što mu treba i vrlo dobro zna što hoće a što neće. Recimo neki dan se htio kupati u bazenu a ja sam mu rekla da ću mu napuniti kadu. On je rekao “Neću, kupati se u bazen”. Isto tako zna brojati do 20, zna pjesmice pjevati, čita brojeve… Međutim, problem se javi kad na neko pitanje odgovori tim istim pitanjem. Ili, recimo, pitam ga što si radio vani s djecom, a on mi ne opiše situaciju. Inače reagira dobro na mnoge radnje. Kad sretne nekoga kaže sam “dobar dan” ili pozdravlja “bok, ćao”. Kad netko kihne on kaže “živija”. Ako vidi da seka spava on dođe i kaže mi “seka spava”. Kad dođe ujna kod nas, on odmah na vratima pita “di je ujo”, kojeg inače puno voli. I tako vidim da povezuje dobro. Pamti putove, zna gdje idemo. Pamti reklame s TV-a, čak ih poprilično dobro imitira. Inače sad dosta i oponaša pa mi se smije. Pretpostavljam da mu je to sad malo zabavno. Ono što me malo muči je taj nedostatak opisivanja nečega u malo širem smislu i odgovaranje na neka pitanja ponavljanjem pitanja. Sad sam tražila od pedijatrice uputnicu za bilo kakav pregled, čisto da vidim postoji li neki ozbiljniji problem ili je to faza koja će proći. Kod koga biste ga vi poslali na procjenu? Logopeda, psihologa, defektologa…? On složi i više riječi u rečenici, ali se ipak malo brinem. Unaprijed hvala i lijep pozdrav.

Poštovana mama,

zahvaljujemo što ste teškoće koje uočavate kod Vašeg djeteta detaljno opisali. Bilo bi jako važno znati i neke anamnestičke podatke o trudnoći, porodu te ranom postnatalnom periodu. Također bi nam bilo važno znati kako se odvijao rani motorički razvoj dječaka. Osim toga, zanimala bi me i obiteljska anamneza (govorno – jezični razvoj bližih članova obitelji).

Ukoliko u anamnezi ne bismo pronašli faktore rizika tada bi Vam sugerirala da prvo obavite logopedski pregled a tek onda, po potrebi, i neke druge preglede.

Naime, iz Vašeg pitanja čini se kako je osnovni problem kod dječaka nerazumijevanje govora. U dobi od tri godine i tri mjeseca on bi već morao s lakoćom odgovarati na pitanja kao što su „Što radiš kada si žedan?“, „Što radiš kada si gladan?“, „Što radiš kada si pospan?“,… Trebao bi prepričavati svoja iskustva i priče, postavljati pitanja, tržiti objašnjenja.

Stoga, savjetujem posjet logopedu. I neka svakako logoped obrati pažnju na senzorički razvoj dječaka. A Vama savjetujemo da upotrebu ekrana, te gledanje crtića i reklama smanjite na minimum.