Dječak (10) je nemiran i radi štetu. Je li hiperaktivan?

Poštovani imala bih jedno pitanje. Imam sina koji će navršiti 10 godina. Ide u 3. razred i primjetila sam da, od kako je krenio u prvi razred, da imamo nekih problema s njime.

shutterstock_1735801265.jpg

Pomislila sam već da je hiperaktivno ili nešto tako. On nema mira niti 5 minuta i uvijek napravi neku štetu. Znači da štogod mu dođe pod ruke on to "skrši", ako me razumijete. Imam osjećaj da ne može gledati stvari da su u ispravnom stanju, bilo to od njegovih školskih stvari, njegovih igračaka, kuhinjskih pomagala. Jednostavno ignorira kada mu se postave neke granice. Ignorira kada mu se kaže da ne smije izaći na ulicu zbog tog i tog razloga, i on baš to napravi. Puno ga puta posjednem i razgovaram s njime i objašnjavam zašto je nešto tako. Ima nekih problema vezanih i za školu, svima sve dopušta i tip je djeteta "dat ću ti sve samo se igraj sa mnom". Kada ima novca svi su mu prijatelji i svi ga obožavaju, a ja mu ne mogu pomoći da shvati da mu to nisu prijatelji. Lako dopusti da ga drugi nagovore na nešto i onda bude kriv za nepodopštine. Razmišljala sam se obratiti školskom psihologu. Je li hiperaktivan? Što da radim? Kome da se obratim? Unaprijed hvala

Poštovana,

ponašanja koja ste nam opisali mogu ukazivati na teškoće pažnje i hiperaktivnost. Međutim, niste nam napisali kakav školski uspjeh postiže dijete i može li se koncentrirati na nastavi, ometa li druge u radu, ima li potrebu često se ustajati, šetati po razredu, da li se učiteljica žali na njegovo ponašanje na satu i sl.

Nije nužno da je svako dijete koje je povremeno nemirno, impulzivno i ima poteškoće s pažnjom i koncentracijom ujedno i hiperaktivno.

Hiperaktivnost je danas postao termin koji se olako dodjeljuje djeci dok je za njegovu dijagnostiku potrebna dugotrajna opservacija djeteta od strane cijelog stručnog tima.

Ukoliko imate dojam da ponašnja koja Vaš sin pokazuje ometaju njegovo „normalno“ svakodnevno funkcioniranje svakako potražite stručnu pomoć i riješite nedoumice. Za početak bilo dobro da se obratite školskom psihologu koji će vas uputiti što dalje.

Nataša Čičin – Šain, prof. defektologKabinet Korneo