Tjelovježba za većinu ljudi predstavlja tek napor kojim će se izložiti samo kad je nužno. Bilo to intenzivno preoblikovanje tijela ili pak usvajanje zdrave navike, svatko će se složiti kako ponekad jednostavno nedostaje motivacije za jutarnje ustajanje iz kreveta i naporno vježbanje.Budući da se do cilja dolazi samo upornošću, potrebno je tu motivaciju održati kroz dulji period, što je test koji mnogi ljudi jednostavno ne prođu. Stoga stručnjaci predlažu da u svoju rutinu tjelovježbe uključite još nekoliko ljudi, najbolje bliskih prijatelja. Vježbanjem u skupini rezultati će biti znatno bolji i brži od očekivanog, ističu.

Učinci vježbanja u skupini

Iako se može činiti da bi jutarnje trčanje i razgibavanje zajedno s nekoliko ljudi koje dobro znamo moglo završiti kontraproduktivno – primjerice, kavom u obližnjem kafiću – ne mora biti tako. Štoviše, grupa ljudi oko vas može djelovati kao iznimno motivirajući faktor.

Ono što je ključno u tom procesu jest zabava. Realno, mala je vjerojatnost da ćete se zabaviti kada u 7 ujutro stanete na traku za trčanje ili odlučite napraviti jedan krug oko kvarta. Međutim, kada je oko vas nekoliko prijateljica, nova situacija prekida svakodnevnu rutinu te svaka tjelovježba biti će na neki način drugačija i automatski – zabavnija.

Tu je, naravno, prisutan i faktor natjecanja i dokazivanja. Koliko god bili dobri s ljudima s kojima vježbate u skupini, prirodna je ljudska potreba da se pred drugima dokaže i pokaže svoje sposobnosti u najboljem mogućem izdanju. Prijateljsko nadmetanje pozitivna je pojava, kako kod djece, tako i kod odraslih. Uz to, svoj napredak lakše ćete pratiti uspoređujući se s ljudima oko vas. Iako može zvučati tašto, svi se stručnjaci slažu kako je ovakav način usporedbe s drugima nešto što je normalno i što ne možemo kontrolirati.

Podsjećanje na ciljeve

Kada vam i ponestane motivacije, ljudi oko vas odmah će vas vratiti u stvarnost. Prijatelji će biti tu za vas i motivirati vas na daljnji rad, te u sekundi svojim primjerom podsjetiti koje ste si ciljeve na početku zadali.

Usprkos tome što će se svatko u jednom trenutku uspoređivati s drugima, kad je o skupini bliskih prijatelja riječ, ova usporedba neće prerasti u rivalstvo. Konstantno podupiranje i pohvale postati će vam svakodnevnica. A u tim trenucima biti ćete svjesni kako zajedničkim vježbanjem zapravo stvarate uspomene koje se ne tiču redoslijeda određenih tjelovježbi (kao što bi to bio slučaj sa samostalnim vježbanjem). Ono što će vam nakon nekog vremena prvo pasti na pamet kada se prisjetite perioda vježbanja, najvjerojatnije će biti određeni trenuci povezani sa situacijama vezanim za ljude kojima ste bili okruženi u tom trenutku.

Manje ulaganje

U slučaju da ste režim vježbanja ozbiljno shvatili, i zaključili kako vam je u njemu potrebno profesionalno vodstvo, poželjno je razmisliti i o troškovima. Kvalitetni privatni treninzi često nisu jeftini. Stoga vam ovdje ponovno mogu “uskočiti” prijatelji.

Dogovorite se za vježbanje u grupi, te zajedno angažirajte jednog privatnog trenera koji će vas dovesti u željenu formu. I zapamtite kako je dovoljno tek zabaviti se i uživati u društvu, a rezultati će tada doći sami od sebe.