U tjednu donošenja velikih odluka i vi ste donijeli jednu? Ništa neobično. Ljudi diljem svijeta donose novogodišnje odluke koje uglavnom uključuju radnje uz pomoć kojih će u idućih 365 dana postati sretnije, ali i zdravije osobe. Upravo zdravlje je motiv velikog broja ovih odluka, a odnosi se na životne promjene poput uvođenja kvalitetnije prehrane, tjelovježbe ili pak odricanje od poroka kao što su cigarete.

Međutim, ono što je problem s ovakvom vrstom odluka jest to da odjednom želimo – sve. Nagle promjene mogu izazvati šok za organizam ali i našu svakodnevnicu. Mnoge će od njih stoga rezultirati neuspjehom i vraćanjem starim navikama već nakon kratkog vremena. Dobra je vijest kako zdraviji način života ne moramo nužno postići velikim i naglim promjenama. I one manje će biti dovoljne kako bismo se ubrzo počeli osjećati bolje i ispunjeni naletom energije.

Male promjene za velike uspjehe

Promjene koje utječu na kompletan životni stil koji ste do tada poznavali jednostavno mogu biti pretjerane. Postavljanje prevelikih očekivanja pri samom donošenju odluke nešto je s čime se velik broj ljudi, kako vrijeme odmiče, jednostavno ne može nositi. Međutim, i male promjene koje se tiču vođenja zdravijeg života utječu na vaš organizam i tijelo ih “pamti”.

U slučaju da ste se odlučili pridržavati plana zdrave prehrane, ne znači da sve obroke trebate zamijeniti salatama ili pak povrćem kuhanim na pari. Krenite od doručka, koji ne nosi titulu najvažnijeg obroka u danu bez razloga. Osnova neka vam budu namirnice poput cjelovitih žitarica koje će pomalo oslobađati energiju i držati vas sitima barem do ručka. Uz to, šalicu crne kave probajte barem dva puta tjedno zamijeniti nekim čajem, poput zelenog. Uz ovakav početak dana, dulje ćete vrijeme zadržati energiju na poslu, te lakše obavljati izazove koji su pred vama.

Čak i stručnjaci upozoravaju kako je nagla promjena cjelokupnog načina prehrane šok, kako za organizam tako i za psihičko stanje osobe. Nakon nekog vremena velike su šanse da ćete pokleknuti i vratiti se starim navikama koje će sada biti još naglašenije. I malim koracima može se doći do cilja!

Držati se unaprijed planiranog rasporeda

Ono što, uz prehranu, utječe na količinu naše energije jest dovoljno sna. Međutim, često se i nakon preporučenih osam sati sna možemo osjećati umorno i bezvoljno. Ključ je u tome da si trebamo osigurati kvalitetan san. Kada ljudi znaju da ujutro mogu dulje spavati, često se događa da odgađaju odlazak u krevet. Međutim, ova je taktika kriva, budući da su velike šanse da će se ujutro osjećati iscrpljeno, koliko god sati sna uspjeli “uloviti”.

Stoga neka jedna od odluka bude i uspostavljanje rasporeda odlaska u krevet. Što ga se dulje budete pridržavali, kvaliteta sna će se povećati. Stručnjaci preporučuju i minimalno korištenje računala, tableta ili mobilnih uređaja prije odlaska na počinak. Naime, izloženost plavom svjetlu neposredno prije spavanja može izazvati nesanicu, te bi ih trebalo ukloniti iz vidokruga barem pola sata prije odlaska u krevet.

Distrakcije su ponekad poželjna stvar

Ako se nalazite u skupini ljudi koji su se odlučili riješiti nekog poroka, unaprijed je potrebno razmisliti čime ćete ga zamijeniti. Odnosno, poželjno je pronaći neku aktivnost koja će vam skrenuti misli s toga što ste odlučili više ne raditi. Ova aktivnost ne smije biti tek nešto što ćete raditi “reda radi”, stoga dobro razmislite postoji li nešto u čemu ste se htjeli već dugo okušati.

To ne treba biti određeni sport i svakodnevno treniranje, budući da mnogi ljudi jednostavno nemaju takve afinitete. To može biti i bavljenje fotografijom, ili pak čitanje knjiga koje ste uvijek htjeli uzeti u ruke. Kvalitetan hobi koji vas ispunjava najbolji je put za skretanje misli s poroka, ali i svakodnevnih briga koje su često “okidač” za vraćanje istome.