Većina će žena nakon poroda pokušati prilagoditi prehranu kako bi što prije izgubilo kilograme nakupljene tijekom trudnoće. Međutim, na prehranu bi u ovom razdoblju trebalo posebno pripaziti i prilagoditi prvenstveno tome da se tijelo što prije oporavi od poroda i povrati svoju snagu.

Kada zdrava prehrana postane svakodnevna navika, tijelo će se relativno brzo oporaviti i vratiti u normalu, a nove će mame imati dovoljno energije za nove obaveze koje su pred njima. U tome mogu biti posebno korisne određene namirnice iznimno bogate nutrijentima koji su tijelu u ovim trenucima potrebni.

Na jelovniku nakon poroda – losos

Kada je riječ o zdravoj hrani, nutricionisti ističu da je losos možda najbliže savršenstvu. Omega-3 masne kiseline samo su jedan od razloga zašto ga je poželjno uvrstiti u prehranu. Upravo su zdrave masne kiseline odgovorne za razvoj bebinog živčanog sustava. Iako ih mališani dobivaju putem majčinog mlijeka, nije loše “pojačati” njihovu količinu upravo putem prehrane.

Neke su studije također pokazale kako određeni spojevi u mesu lososa mogu značajno smanjiti rizik od pojave postporođajne depresije.

No, kao i u svemu, i u konzumaciji lososa treba imati mjeru. Dobra je strana ta što losos, za razliku od drugih vrsta riba, sadrži zaista malu količinu žive. Ona ponekad zna biti iznimno zastupljena kod nekih drugih vrsta. Unatoč tome, živa pronalazi svoj put u ženin organizam, te u mlijeko, u slučaju da je konzumacija zaista pretjerana. Konzumaciju bi trebalo ograničiti na otprilike 300 grama tjedno, što je količina koju će rijetko tko stvarno i prijeći.

Mliječni proizvodi i jaja

Bilo da preferirate obično mlijeko, jogurte ili sireve, mliječni proizvodi igraju veliku ulogu u procesu zdravog dojenja, ali i vraćanja energije iscrpljenom organizmu. Za početak, mlijeko će tijelu osigurati dostatnu količinu vitamina D, odgovornog za jačanje kostiju. Uz to, tu su i vitamin B, te kalcij. Tijekom dojenja, velik dio kalcija iz tijela odlazi u majčino mlijeko, te ga je važno nadomjestiti prehranom. I dok se mnoge žene boje kako će mliječni proizvodi utjecati na njihovu težinu nakon poroda, moguće ih je zamijeniti onima s niskim udjelom masnoća. No, njihov je unos u ovom razdoblju itekako poželjan.

Jaja su, primjerice, odličan način za zadovoljavanje dnevne potrebe za proteinima. Jednostavno ih je uklopiti u mnoga jela i salate, a utječu i na povećanje razine “dobrih” masnih kiselina u majčinom mlijeku, kao i na snižavanje kolesterola u krvi.

Cjelovite žitarice

Folna kiselina ključna je za razvoj djeteta u prvim mjesecima trudnoće. No, njena važnost ne staje tamo. Unos folne kiseline putem majčinog mlijeka za bebicu je također od iznimne važnosti. Za majčin organizam i njegov oporavak vrijedi isto pravilo, a najbolji izvor folne kiseline su cjelovite žitarice.

Doručak koji uključuje žitarice s jogurtom, ili pak šnita tamnog kruha koji sadrži upravo cjelovite žitarice, zadovoljiti će dnevnu potrebu za njenim unosom. Uz to, ovakav početak dana osigurati će mladim majkama i val energije koji im je u prvim danima nakon poroda itekako potreban.

Stvaranje mlijeka i unos hranjivih tvari

Sastav majčinog mlijeka uglavnom će ostati isti, bez obzira na prehranu, No, ono što mnoge žene zaboravljaju je, da će se hranjive tvari potrebne za stvaranje mlijeka crpiti iz ženinog organizma. Stoga ih je najvažnije nadoknaditi kvalitetnom prehranom, kako ih ne bi manjkalo i napravilo štetu majčinom organizmu.

Upravo zato liječnici nikako ne preporučuju drastične dijete netom nakon poroda, jer će one samo osiromašiti organizam  A to može izazvati ozbiljne posljedice. Zdrava i uravnotežena prehrana zadovoljiti će potrebe organizma, a uz nove obaveze oko bebice koje uključuju konstantno kretanje, i višak kilograma će ubrzo nestati.