Žitarice danas spadaju u vrstu hrane koja je iznimno cijenjena zbog svoje blagodati na organizam. Snižavanje rizika od raka i srčanih oboljenja samo su neke od prednosti ove skupine hrane. Jedna od žitarica koja u posljednje vrijeme postaje sve popularnija u raznim oblicima je i pir.

Pir i stimulacija organizma

Većina žitarica cijenjena je od strane nutricionista zbog obilja vitamina i minerala koje sadrže, ali i zastupljenosti izrazito malog postotka masnoća. Pir također nije iznimka. Riječ je o žitarici koja izgledom nalikuje pšenici s malo većim zrnima. Lako je probavljiva i bogata skupinom ugljikohidrata koja je zaslužna za normalno zgrušavanje krvi, a također stimulira i imunološki sustav cjelokupnog organizma.

Pir je i jedna od najstarijih poznatih vrsta žitarica. Njegov je učinak prepoznat i u liječenju kožnih promjena i alergija, reumatskih oboljenja, dijabetesa, te probavnih smetnji. Sadrži slabiji oblik glutena zbog čega ga dobro podnose i osobe koje pate od celijakije, odnosno intolerancije na gluten. Pogodan je i za dječju prehranu jer je lako probavljiv, te se često koristi kao prva žitarica u dohrani mališana.

Dječja prehrana

Jedan od temelja zdrave dječje prehrane upravo su žitarice. S njima mnoge majke često započinju i proces dohrane mališana, a nije teško zaključiti zašto. Kompleksni ugljikohidrati, vlakna, vitamini B skupine te bjelančevine samo su neki nutrijenti koji žitarice čine nezamjenjivim namirnicama u procesu rasta i razvoja.

Međutim, nisu sve žitarice jednako sigurne za fazu dohrane. Stručnjaci preporučaju kako je najbolje krenuti od žitarica poput riže i kukuruza, a u ovu skupinu spada i pir. Ova namirnica poznata je i po tome što je rizik od pojave alergije na nju izrazito malen, te je i više nego pogodna za mališane.

Kuhanje pira u zrnu za upotrebu u dječjim kašicama ne razlikuje se od kuhanja ostalih vrsta žitarica. Pir je potrebno nekoliko puta isprati u hladnoj vodi te ga zatim namakati minimalno šest sati. Nakon toga možete započeti proces kuhanja. Vodu u kojoj se namakao pustiti da zavrije, poklopiti lonac i na umjerenoj vatri kuhati otprilike sat vremena, dok ne omekša. Nakon toga pustiti zrna da malo odstoje i eventualno još malo nabubre, te ih procijediti i umiješati u kašice koje inače pripremate mališanu. Zbog neutralnog okusa moguće ga je kombinirati s voćem i povrćem.

Pirovo mlijeko

Osobe koje ne podnose laktozu, danas na tržištu mogu pronaći zaista velik broj zamjena za mliječne proizvode. Mlijeko od pira nije iznimka i također je odlična alternativa kravljem mlijeku.

Obično, kravlje mlijeko, nije preporučljivo uvoditi u djetetovu prehranu prije navršene prve godine života, budući da je teže probavljivo i sadrži visoku razinu zasićenih masnih kiselina. S druge strane, udio vitamina D, željeza, joda i omega-3 masnih kiselina je veoma malen. Mlijeko od pira, kao i ostala biljna mlijeka poput sojinog, rižinog, ili zobenog, bogato je vlaknima, vitaminima i mineralima. Upravo to, uz nisku razinu glutena, čini pir u bilo kojem obliku idealnom namirnicom u dohrani djeteta.