Novije je istraživanje pokazalo kako paprika, uz zeleno povrće, predstavlja jednu od najomraženijih namirnica na dječjem tanjuru. Znanstvenici su, iz tog razloga, križali sorte paprika i stvorili šarenu, oku ugodnu vrstu paprike kako bi klincima postala zanimljivija.

Radikalni eksperimenti neće biti potrebni jer vašem se malcu paprika može servirati na mali milijun načina.

Zvijezda svake zimnice

Mnoštvo je sorti paprika, od kojih su najpoznatije babure, crvene, žute, narančaste i zelene te rog paprike. Zelene su paprike nešto gorče od ostalih, a bogate su vlaknima, folatima, mineralima molbidenom i manganom te vitaminom K. Crvene su paprike vitaminske bombe jer samo šalica nasjeckane paprike osigurava dnevnu dozu vitamina A i C, a bogata je i vitaminom B6 te luteinom.

Preporučaju se pojedincima s pojačanim rizikom od kardiovaskularnih oboljenja, a pozitivno djeluju i na smanjenje kolesterola. Njihova je najveća prednost velika količina vitamina zbog čega su idealno povrće za poboljšanje imunološkog sustava.

Kraj ljeta početak je masovne kupovine svih vrsta paprika jer, osim što im pada cijena, počinju pripreme za zimnice, a bez paprike malo je koja zimnica zamisliva. Rog paprike kombiniraju se s rajčicama i patlidžanima u ukusne ajvare i pinđure, dok se žute babure najčešće kisele same ili u kombinaciji s cvjetačom i mrkvom. Ukiseljeno povrće, pa tako i paprike, bogat su izvor zdravih crijevnih bakterija, a nešto starijoj djeci možete ih ponuditi kao prilog uz jelo ili umjeto salate.

Ukusna u svakoj varijanti

Ovisno o bebinom nutritivnom i zdrastvenom statusu, paprika se u prehrani uvodi oko 11. mjeseca života, a najlakši način da je beba prihvati jest dati joj trakicu paprike da je samostalno gricka i liže. Starijoj se djeci mogu ponuditi razne varijante, a najčešće je riječ o punjenim paprikama.

Paprika se ljubi s mnogo namirnica, a iako su najpoznatije one punjene rižom i mljevenim mesom, puniti je možete i ribanim krumpirom ili svježim sirom.

Kraj ljeta iskoristite za sezonsko povrće pa ne propustite skuhati đuveđ rižu, sataraš ili povrtno varivo. Sitno nasjeckane paprike djetetu možete ukuhati u umake za tjesteninu, a ako mu se sirova varijanta ne sviđa, blago pouljene ili u vrećici pečene paprike mogle bi mu se dopasti.

Iako je iznimno zdrava, paprika osjetljivijim želucima može prisjesti. Ako primjetite da se dijete iza konzumacije žali na bol u trbuhu, naduto je ili mu u stolici pronalazite ostatke neprobavljene paprike, pokušajte smanjiti dozu ili nakon pečenja oguliti koru s paprike.

Crvene rog paprike, kojima je upravo sezona, najlakše se probavljaju. Na masnom papiru poredajte oprane rog paprike i zalijte ih biljnim uljem. Pecite dok se ne ispuhnu i otpuste vodu, a zatim ih ohladite, ogulite im koru i začinite po želji. Ohlađene pečene paprike možete i zalediti.