Kao i sve ostale navike, i one prehrambene djeca uče iz svoje najbliže okoline, a najveći utjecaj na njih imaju roditelji. Jednom kada djeca usvoje zdrave ili nezdrave prehrambene navike držat će ih se tijekom cijelog života što će u velikoj mjeri utjecati i na oblikovanje njihova načina života. Djeca koja usvoje i prihvate zdravu prehranu u ranom djetinjstvu, sudeći po provedenim istraživanjima, vode zdraviji život s manje zdravstvenih problema.

Stručnjaci se slažu da i veganski bazirana prehrana djetetu može pružiti potpuni spektar potrebnih hranjivih i nutritivno bogatih sastojaka. Kao što je već poznato, veganska prehrana sastoji se od nekonzumiranja mesnih proizvoda i proizvoda životinjskog porijekla, rafiniranog šećera i brze hrane. Veganski bazirane namirnice koje bi dijete moglo konzumirati, a posebno su korisne po zdravlje:

1. Mrkva
Mrkva je odlično povrće bilo za grickanje u međuobroku ili kao sastojak glavnom jelu. Sadrži beta-karoten i odlična je za održavanje zdravlja očiju i vida kao i kože. Sadrži mnoštvo antioksidansa te sadrži zaštitu organizma protiv utjecaja slobodnih radikala. Vitamin A kojeg sadrži topljiv je u mastima stoga se preporučuje konzumacija mrkve u kombinaciji s nekim od prirodnih, nerafiniranih ulja, poput maslinova ili kokosova, jer poboljšavaju apsorbciju tog vitamina.

2. Maslac od badema
Alergije na kikiriki česte su kod djece i stoga se brojni roditelji okreću različitim alternativama. Maslac od badema stoga postaje jedna od najčešćih alternativa maslacu od kikirikija. Roditelji ga vole i preporučuju za djecu jer sadrži veliki raspon različitih pozitivnih hranjivih sastojaka. Sadrži velike količine vitamina E, kalcija te proteina. Vitamin E lako je topljiv vitamin koji se ponaša kao potencijalni antioksidans koji potiče opće zdravlje organizma i razvoj mozga. Kalcij i razina proteina ključni su za razvoj strukture kostiju.

3. Naranče
Naranče obiluju vitaminom C i nutritivno su odgovorne za sintezu kolagena u organizmu. Kolagen je glavni sastojak zdravog mišićnog i kožnog razvoja, što znači da je nešto što je od esencijalne potrebe svakog organizma. Kolagen je protein koji ima ključnu ulogu u zdravlju i izgledu naše kože. Osim toga, važan je vitamin i za održavanje kvalitete i izdržljivost imunološkog sustava. Poznato je da su djeca sklona raznim obolijevanjima u djetinjstvu, stoga je konzumiranje naranča važno za održavanje jakog imunološkog sustava.

4. Banane
Banane su zasigurno jedno od djeci diljem svijeta najdražih voćnih izbora. Obiluju magnezijem i kalijem, sastojcima iznimno važnim za rast i razvoj živčanog sustava. Osim toga, izvrstan su izvor vitamina C i B6, koji imaju utjecaj na mentalni razvoj. Iako sastavom vitamina koje pružaju možda nisu najzdravije voće na svijetu, djeca ih obožavaju jer su jednostavne za konzumaciju i privlačne okusom.

5. Zeleno povrće
Kada djetetu želite dati zdravi zeleni obrok, sa zelenim povrćem nikako ne možete pogriješiti. Svježe, zeleno povrće može se pripremiti na mnoge, djeci primamljive načine, prženo, grilano ili jednostavno posloženo i posluženo na djetetu zanimljiv način zbog kojeg će ga poželjeti i konzumirati. I dakako, svježe povrće sadrži veći broj hranjivih elementa od konzerviranog ili zamrznutog povrća.

6. Bobičasto voće
Bobičasto, sitno voće poput jagoda, borovnica i kupina iznimno je popularno i traženo kod djece. Sadrži male količine šećera i odličan je izvor vitamina C i K, te kalcija i magnezija, sve redom sastojaka važnih za zdravlje i razvoj kostiju.

7. Jabuke
Jabuke su “snažno” voće koje pomaže u zdravom razvoju strukture kostiju i sprječava razvoj masnoća. Izvrstan su izvor vlakana potrebnih za zdravlje probavnog sustava. No, imajte na umu da sok od jabuke nije toliko zdrav kao jabuka sama. Naime, sok od jabuke često je pasteriziran i sadrži vrlo malo originalnih sastojka jabuke. Obično je tu riječ o zašećerenoj vodi s okusom jabuke koja potiho može aktivirati rast šećera u krvi.

8. Koštice suncokreta
Bilo da su sirove ili prepržene, sastoje se od brojnih korisnih vitamina i odličan su veganski ili jednostavno zdravi obrok. Sastoje se od tiamina, vitamina B1 i utječu na mentalnu aktivnost. Lake za probavu i ukusna grickalica, sadrže i vitamin E koje je snažan antioksidans. Bogate su proteinima, vlaknima i zdravim masnoćama te su odlične za stvaranje osjećaja sitosti.

9. Zob
Proizvodi od zobi učinkoviti su u stvaranju zasićenosti organizma hranom. Djecu pune energijom koja se potom lagano i postepeno otpušta.

10. Avokado
Avokado se smatra voćem. Utječe na razvoj moždanog razvoja i raspoloženje što je važno kod fokusiranja na obrazovanje i školske obaveze. Osim toga, studije su pokazale kako avokado utječe i na sprječavanje nastanka dijabetesa.