Jaja su najbolji doručak za djecu, potvrdilo je posljednje istraživanje Sveučilišta Pennsylvania. Dokazano je da djeca koja za doručak jedu jaja, za ručak pojedu oko 70 kalorija manje pa je iz tog razloga proteinima bogat doručak, idealan početak dana za djecu koja imaju problema s prekomjernom težinom.

Proteinima bogat doručak pomaže u borbi s pretilošću

Kuhana, pečena, poširana ili na kajganu? Sasvim je svejedno jer jaja su od davnina jedan od omiljenih doručaka i gableca u svijetu. Iako su žitne pahuljice i kašice podjednako popularan izbor za doručak, mnogi su dosljedni običaju da jutro započinju životinjskim proteinima, uz dodatak povrća, voća ili mliječnih prerađevina.

Znanstvenici se svako toliko spore oko toga jesu li organizmu ujutro potrebniji složeni ugljikohidrati ili proteini, no posljednje istraživanje bavilo se isključivo prehrambenim navikama djece i došlo da zaključka da su upravo jaja, kao predstavnici proteinskog doručka, najbolji izbor za djecu, posebice ako se bore s viškom kilica.

Istraživanje je provedeno na 48 desetogodišnjaka koji su doručkovali jaja ili žitne pahuljice i zatim imali neku fizičku aktivnost.  Potvrđeno je kako su djeca nakon konzumacije jaja za ručak pojela čak 70 kalorija manje od djece koja su doručkovala žitne prerađevine.

Pretilost djece ozbiljna je bolest

Prema podacima iz 2015. Hrvatska je sedma u Europi po broju pretile djece, a gomilanje kilograma, smanjena aktivnost i nezdrava prehrana vode u ozbiljne bolesti poput dijabetesa, poremećaja krvožilnog sustava i psihičke traume.

I liječnici uključeni u istraživanje Sveučilišta Pennsylvania slažu se kako pretiloj djeci i djeci sklonoj debljanju veći unos kalorija od propisanoga može škoditi.

Slažu se s rezultatima i tvrde kako su jaja zaista najbolji početak dana za djecu u razvoju. Iznenađeni su, pak, činjenicom da jaja djecu nisu zasitila ništa više od pahuljica, a rezultat je ipak bio 70 kalorija manje pojedenih za ručak.

O jajima, kao idealnom doručku pisala je i poznata nutricionistica i zagovornica Paleo načina prehrane Anita Šupe, koja je u razgovoru za Klinfo.hr spomenula kako je mnogo važnije da djeca jedu pravu, izvorsku, neprerađenu hranu kakvu su jeli naši stari.

Hoće li doručak činiti jaja, voće, povrće, vrhnje ili neka mesna odnosno riblja varijanta, manje je važno. Sve dok dijete jede sigurnu hranu, pripremljenu na pravilan način i lišenu aditiva i rafiniranih šećera, znat ćete da je doručak bio hranjiv.