Sezona branja šparoga u punom je jeku. Hrskavo i svježe, ovo je ukusno povrće vrijedno čekanja da nikne u prvim toplijim proljetnim danima. Sočan i jedinstven okus šparoga teško je zadržati duže vrijeme, jer vrlo brzo dehidriraju. Imaju glavu nalik na pupoljak i dugu stabljiku, od kojih su obje jestive. Šparoge su niskokalorične, bogate vitamina, mineralima i vlaknima što ih čini idealnom namirnicom za sve koji žele zdravo jesti i usto održavati vitku liniju.

 

Šparoge je iznimno zdravo jesti tijekom trudnoće

Šparoga je prepuna vitamina B koji je važan za vitalnost živčanog sustava i održavanje energije. Ovo povrće puno energije sadrži folnu kiseline, vitamine B1, B2, B6, kolin i nijacin. Folna kiselina iznimno je važna za trudnice jer prema istraživanjima veći unos te kiseline za vrijeme trudnoće smanjuje rizik od urođenih mana kao što su, primjerice, deformacije kralježnice. Šparoge sadrže i minerale (cink i magnezij) koji su dobri za rastući fetus jer mogu spriječiti nisku porođajnu težinu. Zbog sadržaja visoke razine aminokiseline asparagina, šparoge su korisne u slučajevima nadutosti, što je uobičajeno u trudnoći. Asparagin djeluje kao prirodni diuretik i omogućava tijelu da se oslobodi viška vode i soli.

 

Zašto su šparoge dobre za vas i vaše dijete?

Šparoga je paket pun zdravih nutrijenata. Vitamin B pomaže u regulaciji razine homocisteina u krvi što je odličan izbor za osobe koje imaju probleme sa srcem, a kod onih mlađih očuvat će zdravlje krvožilnog sustava.
Šparoga je bogata glutationom, spojem koji pomaže u razbijanju niza slobodnih radikala i patogena u tijelu što ga čini korisnim u prevenciji i borbi protiv nekih vrsta raka. Istraživanja pokazuju da šparoge mogu smanjiti rizik od dijabetesa poboljšanjem izlučivanja inzulina i funkcija β-stanica. Kao prirodni diuretik, pomažu u sprečavanju nastanka bubrežnih kamenaca tako da ispiru bubrege. Šparoge sadrže visoke razine beta-karotena, vitamina C, vitamina E, vitamina K koji je važan za jake kosti te smanjuje rizik od obolijevanja od Alzheimerove bolesti, tiamina, riboflavina, rutina, nijacina te folnu kiselinu, željezo, fosfor, bakar, kalij, selen i mangan.
Pomažu u smanjenju kolesterola, visokog tlaka, kod kroničnog umora, u jačanju krvnih žila, zaštiti od alergije i astme te u prevenciji ateroskleroze, kardiovaskularnih bolesti te moždanog udara.

Šparoge je najbolje jesti kad su svježe ubrane zbog njihove brze dehidracije, a i kako bi iskoristili sve njezine važne nutrijente. Pristaju uz različite namirnice i mogu se koristiti u raznovrsnim jelima poput pita, rižota, štrudli, palačinki te salata. Šparoge se mogu jesti sirove, kuhane, pečene, pirjane, ukiseljene, a mogu se blanširati te zamrznuti. Iskoristite šparoge najbolje što možete jer ih njihovi vitamini i minerali te okus čine idealnima za zdrav proljetni obrok vaše obitelji.