Pobrinite se da u svakom razdoblju života, od dojenačke do starije odrasle dobi, spavate dovoljno i kvalitetno. Zahvaljujući novim natuknicama, sada točno znamo koliko moraju spavati bebe i djeca, a koliko mladi i odrasli.

Nove poboljšane smjernice, objavljene u Sleep Healthu, službenom časopisu američke zaklade National Sleep Foundation, donose manji broj preporučenih sati sna dnevno za djecu i mlade od četiri mjeseca do 17 godina. Veći broj sati pak preporučuju za novorođenu djecu do tri mjeseca starosti.

„Nijedna organizacija prije ove nije sastavila preporučen broj sati sna dnevno za svaku životnu dob na temelju rigoroznog, sistematičnog proučavanja svjetske znanstvene literature koja propitkuje i povezuje dužinu spavanja sa zdravljem, radnim učinkom i sigurnošću“, kazao je u priopćenju za javnost Charles Czeisler, profesor na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Harvard.

Stručnjaci upozoravaju da najvjerojatnije postoji povezanost između nedostatak sna i nedostatka fizičke aktivnosti. Studija provedena u američkom gradu Tusconu pokazuje da bi djeca koja ne spavaju dovoljno mogla imati problema s debljinom.

 

Nove poboljšane preporuke za svaku dob:

 

BEBE

  • Novorođenčad (0 to 3 mjeseci): Bebe stare do tri mjeseca trebale bi spavati 14 do 17 sati svaki dan (prijašnja preporuka bila je 12 – 18 sati).
  • Bebe (4 to 11 mjeseci): Za razliku od gornje skupine, ovoj je kategoriji smanjen broj sati: stručnjaci sada preporučuju da bebe od 4 do 11 mjeseci spavaju 12 do 15 sati dnevno (umjesto prijašnjih 14 – 15 sati).
  • Starije bebe (1 do 2 godine): Preporuka za starije bebe smanjila se za jedan sat: od 11 do 14 sati sna dnevno (umjesto prijašnjih 12 – 14 sati).

 

DJECA

  • Predškolci (3 do 5 godina): Preporučeni sati sna smanjeni su i za ovu skupinu, također za jedan sat. Predškolci bi trebali spavati 10 do 13 sati dnevno (stara preporuka: 11 – 13 sati).
  • Školarci (6 do 13 godina): Prema novim preporukama, da bi funkcionirali, školarci moraju biti u carstvu snova 9 do 11 sati dnevno, što je za sat manje od stare brojke (10 – 11 sati).

 

MLADI

  • Tinejdžeri (14 do 17 godina): Stručnjaci su smanjili broj preporučenih sati sna i za djecu od 14 do 17 godina. Tinejdžeri bi prema novome trebali spavati 8 – 10 sati dnevno (prije: 8,5 – 9,5 sati).
  • Mladi (18 do 25 godina): Preporuka za ovu skupinu je sedam do devet sati (nova skupina).

 

ODRASLI

  • Odrasli (26 do 64 godine): Stručnjaci i dalje preporučuju odraslima da spavaju sedam do devet sati dnevno.
  • Stariji ljudi (65+ godina): Odrasli iz skupine 65+ trebaju sedam do osam sati sna dnevno (nova skupina).