Uspjeh djece u prvom razredu osnovne škole ima veliki utjecaj na njihovu kasniju emocionalnu i psihičku stabilnost u tinejdžerskoj dobi, pokazuju nova istraživanja.

Istraživači sa Sveučilišta u Missouriju pronašli su vezu između slabih ocjena djece u prvom razredu, njihove percepcije sebe samih u šestom razredu i simptoma depresije u sedmom razredu. U istraživanju je promatrano ponašanje 474 dječaka i djevojčica u prvom razredu te njihovo ponašanje kada su krenuli u 6. ili 7. razred.

“Otkrili smo da učenici koji u prvom razredu imaju teškoće u svladavanju osnovnog gradiva kao što su računanje i čitanje, kasnije iskazuju negativnu percepciju sebe samih i znakove depresije u 6. ili 7. razredu”, izjavio je Keith Herman, profesor obrazovne, školske i savjetodavne psihologije.

“Često djeca s lošijim ocjenama i znanjem smatraju da nemaju utjecaj na ishod važnih situacija u životu. Loše ocjene i loši rezultati mogu utjecati na to kako djeca vide same sebe kao učenike i društvena bića”, dodao je Herman. “Jedan od mnogih načina na koji djeca postižu da ih drugi vole u školi, jesu dobri rezltati u učenju. Djeca koja ne postižu jako dobre rezultate mogli bi misliti da imaju jednu metodu manje, kako bi utjecali na neka društvena kretanja, a sve zajedno može dovesti do negativnih posljedica u budućnosti.”

Profesor Herman smatra da će razlike u učenju i rezultatima uvijek postojati među djecom čak i ako im se osigura efektnija pomoć, pa bi roditelji i učitelji trebali poticati djetetove sposonosti i vještine u drugim područjima. “Individualne razlike među djecom uvijek će postojati u osnovnim obrazovnim vještinama, pa je nužno istražiti i poticati druge vještine kod učenika, a posebno kod onih koji pokazuju slabije rezultate u odnosu na vršnjake”, kazao je profesor Herman. “Uz svladavanje čitanja i računanja, učitelji i roditelji trebali bi poticati i hvaliti druge vještine kod djece, kao što su vještine komuniciranja, područja koja ne ulaze u osnovno obrazovanje, sport i glazba”, smatra Herman.

Istraživanje je također pokazalo da je efekt uspjeha u školi na percepciju samih sebe puno jači kod djevojčica. Djevojčice koje su imale lošije obrazovne rezultate smatrale su da imaju manje kontrole nad ishodom važnih situacija u svom životu, što je podloga za razvoj depresije u tinejdžerskoj dobi.  
Rezultati svih istraživanja objavljeni su nedavno u časopisu Journal of Counseling Psychology.

Izvor: University of Missouri