Djeca 21. stoljeća u sve većem broju pokazuju znakove pretilosti i ta brojka je u većini razvijenih zemalja u porastu. Stoga ne čudi da roditelji počinju paziti na prehranu klinaca, a kao glavnog neprijatelja vide masnoće.

I sami roditelji, posebice mame, bombardirani su sa svih strana napisima o novim dijetama, tabletama za mršavljenje, kremama protiv celulita i dr. Većina dijeta pak se temelji na minimalnom unosu masnoća što je dugoročno kontraproduktivno za odrasle (kile će se vratiti odmah po povratku na “normalnu” prehranu), a može biti itekako opasno za djecu.

Istraživanje provedeno 2007. godine na sveučilištu University of Delaware pokazalo je da djeca i odrasli potroše otprilike istu količinu masnoća dnevno, iako djeca troše mnogo više cijelokupne energije tijela.
Isto tako, djeca trebaju prehranu bogatiju masnoćama u odnosu na odrasle. Oni trebaju oko 5-10% više kalorija iz masnoća nego odrasli. Razlog je taj što se kod djece, iako su fizički sitnija, ogromne količine energije troše na rast i razvoj. To se odnosi na rast i razvoj njihovog živčanog sustava, imunološkog sustava, kostiju i mišićnog tkiva.

Zašto bezmasno nije zdravo kad su djeca u pitanju?

Mediji su prepuni komercijalnih preporuka light i bezmasne hrane, pa je prirodno da roditelji često pomisle da je ona zdrava i za njihove bucmaste mališane. No, to nipošto nije slučaj.

Dječji organizam treba masnoće kako bi se pravilno razvijao i funkcionirao. Bez određene količine masnoća, vitamini topivi u masti kao što su A, D, E i K, ne mogu biti pohranjeni i korišteni za zdravo funkcioniranje organizma. A ovi su vitamini ključni za razvoj i svaki njihov duži manjak u tijelu može uzrokovati dugoročne posljedice kod djece.

Neka istraživanja pokazala su da manjak masnoća, odnosno određenih vitamina utječe na proces rasta i razvoja puberteta kod djece. Naime, većina odraslih dobiva ‘živčani slom’ kada se brojke na vagi povećavaju, no kod djece je važno da s odrastanjem proporcionalno i dobivaju na težini. Isto tako, normalno je da adolescenti nešto od masnoća pohranjuju u tijelu. No, isto tako, to je dob u kojoj mladi postanu opsjednuti čak i najmanjim zalihama masnoća na tijelu te započinju svoje prve bezmasne dijete.

Iz svih navedenih razloga važno je djecu od najranije dobi učiti da nisu sve masnoće loše, ali da je vrlo važno unositi ih umjereno, baš kao i šećere i proteine.
O dobrim masnoćama pisali smo u sljedećem članku:
Zašto su dobre masnoće najbolje?

(Izvor: NaturalNews)