Oni biraju YouTube ispred televizije, iznimno su znatiželjni i svestrani pa im interesi variraju od košarke i skateboarda do statistika i ekstremnih Guinessovih postignuća. Za informacijama tragaju na Internetu, znaju downloadati omiljenu pjesmu i članovi su social networking servisa. A sve to i prije 11. rođendana.

Pripadnici takozvane We generacije rođeni su od 1980. do 2000. godine i djeca su generacije X. Ono što su im roditelji prenijeli je napredno korištenje novih medija i tehnologije, pa oni nemaju strah od računala, novih uređaja i gadgeta, štoviše, nastoje ih koristiti na nove načine i traže multifunkcionalnost. Stoga im je televizija dosadna jer je ne mogu personalizirati i prilagoditi sadržaj svojim interesima. Ne vjeruju da mobiteli oduvijek nisu služili osim za telefoniranje i za snimanje videa, fotografiranje, slušanje glazbe i igranje. To je njima samorazumljivo.

Djeca We generacije žele kontrolirati medije, a ne da bude obratno.

Znanstvenici kažu da takva okolina u kojoj roditelji nemaju strah ili neznanje o modernoj tehnologiji, odrasta nova generacija djece koja je prirodno vezana uz tehnologiju i ugodno se osjeća u svijetu virtualnih prijateljstava i globalne povezanosti. Djeca ove generacije u mnogo ranijoj dobi kreiraju globalnu sliku svijeta u kojem se mogu povezati s osobama i sadržajima koje žele, kada žele i koliko dugo žele. Vremenska, geografska i druga ograničenja ne postoje.   

Isti klinci osjećaju se ugodno u virtualnim društvima i grupama, eksperimentiraju sa identitetima, mišljenjima i stavovima.

Ono što ih također obilježava je da od poznatih stvari pokušavaju izmisliti nove funkcije. Različitost je njima stvarnost, a ne cilj. Ono što je nama alternativno, njima je tradicionalno. I možda najvažnije, u skladu sa svojim globalnim viđenjem svijeta, We generacija itekako se zanima za globalne probleme i pitanja. Mnogi sociolozi smatraju da je upravo ova generacija nositelj velikih promjena u budućnosti. Neopterećeni, snalažljivi, tolerantni i otvoreni prema svima, savjesni, bez osjećaja da u svijetu postoje granice, sa iznimnim smislom za rješavanje problema, čvrstom željom da izraze mišljenje te dozom inovativnosti i kreativnosti, današnja djeca okrenut će ovaj posrnuli svijet u jednom sasvim novom pravcu.

Kada sljedeći puta vidite svog 4-godišnjeg mališana kako u autosjedalici proučava mobitel i pokušava njime upaliti radio, imajte na umu da gledate budućnost. Gledate malog inovatora, poduzetnog i kreativnog koji od najranije dobi priča priču o jednom drugačijem digitalnom svijetu. Preostaje vam samo da se zapitate – jeste li spremni na taj svijet budućnosti?

(JK)