Sve veće razumijevanje načina na koji funkcionira cjelina tijelo/um i traženje rješenja kako da obradimo sadržaje koji dolaze iz naših “unutarnjih” izvora, rađa nove pristupe u odgoju. Ono što nazivamo buđenje ili razvoj svijesti, snažno se ogleda u načinu na koji stariji skrbe o mlađima upravo u širokom području odgoja i obrazovanja.

Možda u početku i nije doživljeno kao bitno kakvim se tonom glasa, izborom riječi ili metodom komunikacije služimo, no neumoljiv razvoj i istraživanje mozga pokazuju da sve navedeno može imati iznimno bitan, čak i ključan utjecaj u razvoju zdravih i integriranih individua.

Postaje jasnije je da odgoj temeljen na zastrašivanju i nasilju ne rađa dobro, a sve je više znanstvenih istraživanja koja potvrđuju koliko je bitno pripaziti na sebe i na druge prilikom komunikacije i koje to sve rezultate može imati na naše tijelo i psihu.

Čitav niz inspirativnih i vrlo vrijednih i primjenjivih praksi dolazi u ovo područje kako bi omekšalo krute stavove koji nas vode u “krivom smjeru” i to upravo kroz naše najmlađe, radi kojih smo se često jedino i spremni odreći tvrdih uvjerenja i grubih postupaka.

“Načini na koje roditelji odgovaraju na emocije djeteta i nose se sa svojima igra ključnu ulogu u učenju socio-emocionalnih vještina. Roditelji koji ne otpuste bezbrižno djetetovu pokazanu negativnost i ne reagiraju na ove sjene sa svojim vlastitim teškim osjećajima, osiguravaju model koji će njihova djeca oponašati. Mladi koji su emocionalno balansirani i društevno kompetentni gotovo bez iznimke imaju roditelje od kojih su učili te fine vještine, dane njima automatski kroz paljenje zrcalnih neurona u mozgu.”
Ron i Suwanti Farmer; Mindful parenting for a meaningful life

Edukacija o ljudskim vrijednostima za roditelje, učitelje i odgojitelje u Zagrebu

Od 27.6.-4.7.2019. imamo priliku svjedočiti jednom vrijednom programu vezanom uz obrazovanje i odgoj kroz osmodnevni seminar oca Charlesa Ogade. Zanimljivo je da ovaj čovjek dolazi iz Afrike, svijeta koji nudi sasvim drugačiju perspektivu od seminara američkog tipa koje smo navikli slušati.

Njegov dolazak je potencijalno melem na rane iz prošlosti i krute sustave uvjerenja. Čovjek koji živi kroz dijeljenje i nesebično pomaganje te ima uspjeha u strukturiranju svog duha (škola, bolnica, sirotište) prava je osoba koja primjerom svjedoči promjeni. A to je ono što najbolje može motivirati i možda najvrjednije od toga što jedno ljudsko biće drugom može zrcaliti.
Djelovanje oca Charlesa nije ograničeno samo na njegovu rodnu Nigeriju, već je prepoznat i kao međunarodni predavač jasne vizije i programa.
Prisustvo ove divne osobe otvara se potencijal za novi uzlet svih onih koji na neki način njeguju princip pozitivne promjene.

TEME MODULA:
1. Učitelj u edukaciji o ljudskim vrijednostima
2. Načela edukacije o ljudskim vrijednostima
3. Strategije provedbe u edukaciji o ljudskim vrijednostima
4. Uloga neuroznanosti u odgoju i edukaciji o ljudskim vrijednostima
5. Ljudske vrijednosti i nastavni plan i program
6. Svjesnost u podučavanju ljudskih vrijednosti
7. Dobrobit nastavnika i učenika od ljudskih vrijednosti
8. Evaluacija u edukaciji o ljudskim vrijednostima
9. Razvoj nastavnih materijala za edukaciju o ljudskim vrijednostima
Vikend program: Svjesno roditeljstvo za smislen život

Vjerojatno najbitnije,
Imati suosjećanje za sebe znači
Da cijeniš i prihvaćaš svoju ljudskost.
Stvari neće uvijek ići na način na koji želiš da idu.
Naići ćeš na frustracije, pojaviti će se gubici,
Raditi ćeš pogreške, dizati se protiv svojih ograničenja,
Pogriješiti u svojim idealima.
To je ljudsko uvjetovanje, stvarnost koju svi dijelimo.
Što više otvoriš srce toj stvarnosti
Umjesto da se stalno boriš protiv nje,
Više ćeš moći osjetiti suosjećanje
Za sebe i za ljude
U iskustvu života.
Kristin Neff

Više informacija i prijave na edukaciju: www.educare.hr

Autor članka: Mihovil Mašović