Kakvi su roditelji pripadnici nekad neshvaćene Generacije X?

Generacija X rođena je od sredine 60-tih do kraja 70-tih godina prošlog stoljeća, odnosno nakon tzv. baby boom generacije.

4a5b8c805558f

U prošlosti su ih nazivali lijenčinama (slackers) bez interesa za tradicionalne vrijednosti, a danas su to najbrižniji i najprivrženiji roditelji unatrag nekoliko generacija.

Početkom 90-tih, generacija X dosezala je punoljetnost i svojim ponašanjem izazivala podsmjeh društva. Nazivali su ih lijenim, sebičnim tipovima koji "vise" u zadimljenim kafićima i klubovima, ne žele odrasti, ne žele odgovornost i preferiraju neovisnost i samački život.

Ipak, nešto se promijenilo, jer mame i tate, pripadnici generacije X, u najvećem su broju prigrlili obiteljski život i pokazuju iznimnu privrženost djeci, kakva nije viđena ni kod baby boomera.

Obilježja mama i tata generacije X


Ni jedna generacija roditelja do sada nije zabilježila toliko očeva koji se odriču karijere i ostaju kod kuće s djecom, očeva koji rade od doma i očeva koji više vremena posvećuju djeci.

Iako su u većem postotku visokoobrazovane, mame generacije X u većem su postotku odabrale obitelj i djecu ispred karijere.

Generacija X više je fokusirana na dom i pokazuje neke od sljedećih roditeljskih trendova: voljni su žrtvovati financijske dobitke u zamjenu za vrijeme provedeno s obitelji, iznimno su disciplinirani i dozvoljavaju djeci da se zabavljaju do mile volje.

Sociolozi kažu da je to djelomično rezultat okolnosti u kojima su odrastali. Pripadnici generacije X odrastali su u turbulentnim društveno-političkim vremenima u kojima nisu imali puno povjerenja u poredak, iskusili su prvi veći nalet razvoda brakova te su odrastali uz majke koje su sve više radile i započele svoj prodor u poslovni svijet. Mnogi roditelji stoga žele djeci pružiti stabilan dom.  

Veći angažman očeva


Sve više očeva aktivno se uključuje u odgoj i obrazovanje djece. Odlaze na roditeljske sastanke, pomažu oko zadaće, odlaze s djecom na igrališta i u igraonice.



Autor prve velike studije o roditeljstvu tipičnom za generaciju X koje je izradio James Chung, voditelj ustanove Reach Advisors iz Bostona, pokazuje da se uloga oca u obitelji značajno promijenila u posljednja dva desetljeća. Studija nazvana "Od grungea do odrastanja" ("From Grunge to Grown Up") obuhvatila je 3.020 očeva iz generacije X i prethodne generacije baby boomera.



Rezultati istraživanja su pokazali da u SAD-u 48% očeva generacije X provodi 3 do 6 sati tjedno s djecom te ih je 47% iskazalo želju da to vrijeme bude i duže. Među generacijom baby boomera toliko je vremena s djecom provodilo svega 39% očeva, a samo ih je 36% izrazilo želju da i više vremena budu s djecom.

Porastao je i postotak očeva koji ostaju s djecom kod kuće, dok je majka ta koja radi.

Mama je i dalje stup


Ipak, mame su još uvijek te koje češće ostaju kod kuće s djecom i odriču se karijere. One su u većem postotku visokoobrazovane, ali i u većem postotku biraju djecu i obitelj ispred posla.
Taj porast u Americi iznosi oko 13% u odnosu na majke iz generacije baby boomera. Prema istom istraživanju ustanove Reach Advisors, majke u SAD-u provode više od 12 sati tjedno s djecom, dok su baby boomerice provodile upola manje.

Žene danas nisu pod toliko velikim pritiskom da se moraju dokazivati na poslovnom planu, jer je normalna stvar da mogu ostvariti karijeru, samo ako to žele.
(JK)