Igračke u 2009.: Svjetski noviteti, trendovi i brandovi (dio 1.)

Igračke izlagača na najvećem svjetskom sajmu Toy Fairu u Nurnbergu, bile su razvrstane u nekoliko grupa proizvoda.

49914869413bf

U svakom su istaknuti određeni trendovi i brandovi koji ne silaze s trona predvodnika. Donosimo pregled noviteta, inovacija i trendova u svakoj kategoriji igračaka.

1. Modelarstvo, gradnja, hobiji
Na prvom mjestu u ovoj grupi po popularnosti i prodaji su helikopteri na upravljanje koji dolaze u svim veličinama i koriste se u zatvorenim prostorima ili na otvorenom.
Kako bi zadržali prvenstvo u grupi, proizvođači su odlučili helikoptere podići na novu razinu i usavršiti njihovo upravljanje i letenje. Nova generacija helića je tehnički savršenija, veća ali lakša, namijenjena letenju na otvorenim prostorima s mogućnošću izvođenja aero akrobacija te s otpornošću na sudare i padove. Najpoznatiji primjerak ove grupe igračaka je Funcopter tvrtke Multiplex.

Od ostalih proizvoda treba izdvojiti kopije starih brodova, ratne brodove, glisere, trkaće autiće i druga vozila na upravljanje s popratnom opremom kao što su trkaće staze, dodatne gume, softver za povezivanje vozila s računalnim igricama (u kojima se svojim autićem, primjerice, možete utrkivati s protivnicima iz bilo kojeg dijela svijeta) i dr. Sva moderna mini vozila postižu velike brzine, dolaze sa snažnijim LiPo baterijama i motorima te 2.4 GHz tehhnologijom za jači bežični prijam signala.
Osim gotovih modela za upravljanje, u ovoj grupi predstavljene su i makete brodova, aviona, autića i drugih vozila za sklapanje i modeliranje pri čemu vodeću tržišnu poziciju i dalje ima tvrtka Revell.

2. Makete željeznica i dodaci
Proizvođači ove grupe igračaka i dalje najviše pažnje pridaju detaljima. Na sajmu su predstavljeni novi modeli lokomotiva poznatih tvrtki, poput Brawa i Tillig kompanija. Predstavljeni su i novi vagoni za različite dimenzije tračnica i kolosijeka s mnogim novim dodacima kao što je primjerice biljni nasad na krovu vagona koji u stvarnom svijetu funkcionira kao prirodna klima. Trend je i svojevrsni povratak starih, klasičnih modela vagona i lokomotiva u novom, tehnološki naprednom ruhu.

Uz same lokomotive na Toy Fairu je predstavljen cijeli niz dodataka za makete. Od tračnica, željezničkih stanica, minijaturnih željezničara, mostova, skretnica, biljaka, vegetacija, šuma, rudnika, pa do pravih malih gradova s trgovinama motociklima, kanalizacijama, vatrogasnim postajama i dr. Novitet je i uvođenje stvarnih materijala u dijeliće koje treba sastaviti, pa osim plastike proizvođači uvode drvo, staklo, cigle i druge građevinske materijale.


3. Tehničke, edukativne i akcijske igračke
Ova grupa uključuje najveću ponudu igračaka u cijeloj industriji. U skupinu spadaju setovi za gradnju kao i drugi sustavi za igranje sa sitnim figuricama, zgradama i vozilima.  Ono što je novo kod ove grupe je nastojanje proizvođača da setovi budu tehnološki inventivni iz perspektive djeteta i edukativni. Tako su predstavljeni setovi s laboratorijem koji djecu uče ekološkom obnavljanju energije ili pak set za izradu školske zgrade koji djeci pomaže u učenju uloga.
U ovoj grupi svakako prednjači LEGO koji upravo slavi 10.-godišnjicu Star Wars seta, a na sajmu je predstavio i novu grupu prizvoda pod imenom "elektronika za mlade", koja uključuje mp3 playere, walkie-talkije, mikroskope i fotoaparate.

Ovdje treba spomenuti još i kamerice za kućne ljubimce koje se psu ili mački stave oko vrata te se može pratiti njihovo kretanje.
Uoči dolaska filma Transformers 2, predstavljen je i cijeli niz popratnih igračaka, a posebno zanimanje zasigurno će pobuditi automobil-robot.

4. Lutke, plišane igračke, stvari za bebe
U ovoj grupi igračaka posebno se ističe 50. rođendan Barbie lutke, koja će ga proslaviti izlaskom novog DVD-a pod nazivom "Barbie i tri mušketira". Uz film će se moći kupiti i interaktivna igračka - mačka Miette, koja je programirana na način da tijekom filma odgovara na dijaloge u samom filmu. Nova tehnologija povezuje fizičku igračku s virtualnim svijetom na televizoru.

Još jedan highlight predstavlja i lutka tvrtke Zapf Creation - "Little Sunshine" koja u popunosti simulira potrebe i ponašanje stvarne bebe. Ona plače, zove mamu kad je žedna, smije se kad ju škakljamo i reagira na igračke i odjeću (koje, naravno, morate kupiti posebno).

Plišane igračke postaju još mekanije. Trend je osmišljavanje neobičnih likova. Neki proizvođači bacili su se u proizvodnju malih plišavaca za bogate, pa tako primjerice tvrtka Steiff u izradi koristi fine i skupe materijale kao što je kašmir ili merino vuna.
Oduševile su nas FurReal Friends plišane životinje tvrtke Hasbro u prirodnoj veličini koje imaju tehnologiju uz pomoć koje se životinjice glasaju i miču kao njihovi stvarni originali u prirodi.

Što se tiče opreme za bebe, naglasak je na ekološkim tkaninama i pametnim funkcijama. Tako jedan biciklić dijete može koristiti godinama zbog prilagodljivih veličina, a tu su i dodaci kao krović za zaštitu od sunca i UV zraka, mini teleskop i dr.


Igračke u 2009.: Svjetski noviteti, trendovi i brandovi - dio 2.