Djeca imaju sve važne vještine koje krase uspješne poduzetnike

Živimo u vrijeme takozvanog liberalnog kapitalizma u kojem će se buduće generacije trebati pobrinuti za svoje radno mjesto, osloniti se za sebe i ne očekivati od države i sustava da im osigura sigurnu egzistenciju

51fa407e4db61

. Kako bi u tome uspjeli, bit će im potrebne neke vještine poput snalažljivosti, inovativnosti, hrabrosti i fleksibilnosti. Sve ove vještine i još niz drugih, djeca već imaju u sebi, a na nama je kao roditeljima da ih njegujemo kod naših mališana i pomognemo im da nauče kako će jednog dana po mogućnosti te svoje ideje, sposobnosti i talente pretvoriti u posao.

Već od najranije dobi, u glavicama naših mališana roji se na tisuće ideja. Roditelji i odrasli trebali bi ih saslušati te poticati kod djece da razvijaju i posvete se onima za koje pokazuju najviše sklonosti, talenta i zanimanja.

Nedavno je svijet obišla vijest kako je dvoje školaraca iz američkog Memphisa pokrenulo posao prodaje hrane putem mobilnog kamiončića. Djeca imaju 11 i 12 godina, a na posao su se bacili kada im je mama rekla neka si zarade vlastiti novac ako žele igračke. Ovo možda zvuči malo okrutno, ali mamin komentar sjeo je na plodno tlo i nagnao mališane da si doista zarade svoj novac i krenu putem uspjeha. Ovi mali poslovnjaci ujedno uče kako upravljati novcem i kako preuzeti odgovornost.

Tvrtka Barclays Wealth koja se bavi financijama nedavno je s agencijom Ledbury Research provela istraživanje prema kojem je "spremnost na rizik preduvjet za uspješan posao".

Upravo su djeca ta koja se svakodnevno upuštaju u rizik i to bez imalo straha. Naravno, kod djece se možda više radi o neiskustvu i naivnosti, ali malo rizičnog ponašanja treba im dozvoliti kako bi naučili vlastite granice, snage i sposobnosti, kako bi se naučili osloniti na sebe i rješavati samostalno probleme u različitim situacijama. U praktičnom smislu, to znači da djecu treba pustiti da se penju, skaču, da trče i istražuju, da naprave grešku i nauče ponešto o svijetu na vlastitoj koži. Jer djeca vole isprobavati kakve su im šanse u pojedinoj situaciji i ako ne uspiju od prve, pokušat će ponovno, odnosno treba im dozvoliti da pokušaju ponovno.

Zar ne bi bilo lijepo kada bi djeca nešto od te neustrašivosti i upornosti ponijeli sa sobom u odraslu dob i u svoj profesionalni život?

Već spomenuto istraživanje također navodi kako je privatno poduzetništvo glavni izvor bogatstva onih koji pune top liste najbogatijih. Nekada je to bilo i nasljeđe, "elitna" zanimanja (liječnici, pravnici, političari), a danas su najbogatiji ljudi svijeta svi redom privatni poduzetnici.

Osim neustrašivosti i spremnosti na rizik, djeca posjeduju i niz drugih kvaliteta koje se obično pripisuju uspješnim poduzetnicima. Kao prvo, djeca često rade greške. I neka ih rade. nemojmo ih zbog toga osuđivati ili sputavati. Naime, svaki pošteni poduzetnik napravio je puno grešaka dok je usavršavao svoju ideju, izum ili biznis. Važno je ne odustati nakon jedne pogreške. Iz grešaka se uči i one nas samo mogu dodatno osnažiti.

Nadalje, djeca su kreativna, znatiželjna te natjecateljski raspoložena.

Neka su djeca rođeni vođe. To možete vidjeti po njihovom ponašanju u većoj grupi djece. Maleni vođe s velikom lakoćom mogu preuzeti kontrolu (i odgovornost) u određenoj situaciji, organizirati i prijatelje i igru te ih voditi od početka do kraja u igranju. Čak i ako dijete nije rođeni vođa i ako se osjeća ugodnije slijediti druge, to ne znači da ne može organizirati samog sebe i svoju ideju njegovati i provesti do kraja.

Djeca su najveći potrošači i konzumenti. Osim učenja o vrijednosti novca, možemo im ispričati priču koja stoji iza neke igračke. Jer tu igračku osmislio je netko, pokrenuo svoj biznis i sada je prodaje djeci diljem svijeta kako bi zaradio novac od kojeg živi.

Kada dijete malo odraste, roditelji mogu razgovarati s njime i dokučiti u kojem području je dobro, što ga zanima, za koje područje pokazuje najviše strasti. Pa čak i ako od te ideje nikada ne nastane biznis, dobro je djetetu pomoći njegovati tu ideju, nadograđivati je i oplemenjivati.

Ako se ideja podudara s biznisom koji postoji u vašoj okolini, nemojte se ustručavati zamoliti vlasnika tvrtke da vašem djetetu omogući neki oblik prakse ili učenja kako bi vidjelo kako to izgleda "iznutra". Većina poduzetnika to vam neće odbiti i vjerojatno će reći "da sam barem ja mogao učiti od nekog". Naime, jedna od kvaliteta svakog dobrog poduezetnika je nautaživa želja za usvajanjem novih informacija i vještina. A to je još jedna glad koja je tipična za dječju dob.

Čini se da svi kod kuće već imamo potencijalne uspješne poduzetnike, pa ih svakako trebamo podržati na njihovom putu. Poduzetništvo nije loša stvar, i ako se radi s ljubavlju, voljom i upornošću, ono može biti dobar način da naša djeca jednog dana budu ispunjeni i vrijedni članovi društva, koji uz sve to nemaju financijskih problema jer znaju da se mogu i znaju osloniti na sebe i svoje ideje.