Više od 250 milijuna djece osnovnoškolske dobi diljem svijeta ne zna čitati, pisati niti razumije osnove matematike! Ove zabrinjavajuće podatke javnosti je predstavila UN-ova Agencija za edukaciju. Od ovog broja, 130 milijuna djece pohađa školu, ali nema ni osnovne uvjete pohađanja nastave, poput učionica i školskih klupa. Ostatak, njih 120 milijuna pohađa nastavu rijetko ili nikada, dok njih 57 milijuna uopće ne pohađaju školu.

Autori UN-ove studije pretpostavljaju da je jedan od uzroka ovakvih poraznih rezultata i nedostatak dovoljno kvalificiranog osoblja, odnosno učitelja, posebice u zemljama opustošenim dugotrajnim ratnim sukobima. U više od 75 % analiziranih škola, učitelji nisu uopće ili su bili premalo kvalificirani za podučavanje.

Iz UNESCO-a (UN-ove Organizacije za obrazovanje, znanost i kulturu) smatraju da bi do 2015. morali educirati preko 5 milijuna učitelja diljem svijeta, posebno u zemljama trećeg svijeta, kako bi mogli djeci pružiti mogućnost i pravo na školovanje.

No, upitno je koliko će zapravo globalno obrazovanje učitelja pomoći u edukaciji budućih generacija s obzirom da se navike u (ne)obrazovanju teško mijenjaju. Očekivano je da djeca koja su započela pa potom napustila obrazovanje zbog društvenih ili gospodarskih prilika neće ga kasnije nikad ni nastaviti, posebno u područjima Subsaharske Afrike i jednom dijelu arapskog govornog područja. Osim toga, većine te djece živi u području pogođenom raznim sukobima i nemirima koji već gotovo generacije djece sprječavaju u obrazovanju i napredovanju.

UNESCO i svjetski vođe još su 2000. godine postavili cilj omogućavanja osnovnog obrazovanja za svako dijete do 2015., no malo je vjerojatno da će s obzirom na zadnja saznanja te ciljeve i ostvariti.