Hrvatski autoklub objavio je rezultate testa 33 dječjih autosjedalica svih skupina težine, koje su testirane na sigurnost, jednostavnost korištenja, ergonomiju, čišćenje i završnu obradu te sadržaj štetnih sastojaka.
Ovog puta testiranje je na vrh izbacilo autosjedalicu Kiddy Phoenixfix Pro 2 iz grupe I za djecu od 9 do 18 kilograma ili otprilike od 1 do 4 godine koja je pokazala izuzetnu kvalitetu zasluživši maksimalne ocjene u svim kategorijama.

U pogledu sigurnosti Kiddy je dominirao zbog vrlo niskog opterećenja pri frontalnom i bočnom sudaru, a ništa manje uvjerljiv nije bio ni u pogledu jednostavnosti korištenja i ergonomije. Kiddy je gotovo nemoguće pogrešno montirati, stabilno se i brzo postavlja na sjedalo automobila, dijete se u njemu jednostavno zakopčava i kvalitetno zateže pojasom te pritom ima mnogo prostora, udobnu poziciju sjedenja i dobar oslonac za noge. Dosad se to činilo nemogućim, no Kiddy Phoenixfix Pro 2 nije pokazao ni jedan nedostatak i stoga je zasluženo ponio titulu pobjednika ovog testa.

Odmah do ove, našla se sjedalica Peg Perego Primo Viaggio SL & Isofix Base 0+1 iz grupe 0+ namijenjene djeci do 13 kilograma ili otprilike godinu i pol starosti. Ova sjedalica također je pokazala maksimalnu sigurnost, ergonomiju i izuzetnu jednostavnost korištenja, no pobjede na testu stajale su je neznatno povećane vrijednosti štetnih sastojaka i činjenica da se presvlaka mora prati ručno, a to bi moglo predstavljati problem roditeljima koji ionako muku muče s manjkom slobodnog vremena.

Nakon dvije sjedalice koje su pokazale najviše i dobile najbolju moguću ocjenu u HAK-ovom testiranju ili vrlo dobar, u skupini onih koje su ostale stepenicu niže s ocjenom dobar našlo se čak 15 autosjedalica, što znači i da je izbor proizvoda solidne kvalitete za roditelje ovdje prilično širok.
U sredini ljestvice s ocjenom zadovoljavajuće našlo se devet sjedalica, dok ih je s jedva dovoljno ocijenjeno još manje, tek šest. Samo jedna dječja autosjedalica ovog je puta pala na testiranju i zaradila negativnu ocjenu loše. Riječ je o sjedalici Babyauto Sinar koja je podbacila u više različitih kategorija – ocijenjena je nedovoljnim zbog velikog opterećenja pri bočnom sudaru te vrlo visokog udjela štetnih sastojaka, no nije se baš proslavila ni u pogledu zaštite pri frontalnom sudaru, sigurnoj montaži u vozilu, tvrdoći podstave i kvaliteti zatezanja pojasa. Sveukupno, nedovoljno za prolazak u testiranju.

Kod testa zaštite pri bočnom sudaru najbolje rezultate ostvarile su sjedalice Safety 1st Dormicoque +, Kiddy Phoenixfix Pro 2 i Recaro Monza Nova IS Seatfix u kojima su odlično punjena podstava i kvalitetni materijali vrlo učinkovito zaštitili testnu lutku pa nije došlo do nikakvog kontakta između nje i dijelova kabine ili opreme, odnosno izmjerene vrijednosti pokazale su izuzetno nisku mogućnost ozljeda. U testu zaštite pri bočnom sudaru sjedalica Babyauto Sinar pala je na ispitu, čime ni njezina ukupna ocjena nije mogla biti bolja od ocjene loše jer se u ovom kriteriju poslije ne može kompenzirati boljim ocjenama u drugim kriterijima. Razlog je što Babyauto Sinar sjedalica omogućuje uklanjanje naslona za leđa kod prevoženja više djece, a bez tog naslona sjedalica uopće ne pruža zaštitu pri bočnom sudaru te je izmjereno opterećenje, posebno na glavi i prsima, vrlo visoko i potpuno nezadovoljavajuće. Naime, čak i ako je automobil opremljen zračnim jastucima za glavu, bočnim zračnim jastucima ili pak zračnim zavjesama, dječja autosjedalica morala bi pružati dovoljno zaštite pri bočnim sudarima jer dijete zbog svoje građe nije dovoljno visoko i glavom će udariti točno u prazninu između dvaju zračnih jastuka, čime se u velikoj mjeri povećava rizik od ozljeda potpuno nezaštićene glave, a mogu stradati i prsa jer su zračni jastuci obično namijenjeni zaštiti odraslih i prilično su tvrdi djetetu koje je krhkije građe. Osim zaštitne funkcije pri bočnom sudaru, naslon dječje autosjedalice mnogo bolje podupire dijete koje spava te omogućuje optimalno zatezanje pojasa preko djetetovih ramena.

Nova direktiva od 9. srpnja 2013.

Ovogodišnje testiranje donijelo je i raspravu o novim ECE direktivama jer u pogledu novih dječjih autosjedalica zakonodavci preispituju kriterije potrebne za njihovo odobrenje, odnosno ateste sigurnosti. Nova direktiva koja se odnosi na dječje sjedalice s Isofixom već je usvojena od UN ECE-a i počet će se primjenjivati od 9. srpnja 2013. Naravno, postojat će i prijelazno razdoblje tijekom kojeg će paralelno vrijediti nova direktiva i dosadašnji ECE-R44. Proizvodi će tako ubuduće morati položiti test bočnog sudara, što nacionalni autoklubovi zahtijevaju već godinama. Usto, sjedalice se više neće dijeliti prema težini djeteta, nego će na njima morati biti istaknuto za koju su visinu djeteta najprikladnije (primjerice 40-100 cm), a klasifikacija u obavezne grupe kao do sada više neće biti relevantna. Nadalje, sva djeca do 15 mjeseci morat će biti smještena u smjeru suprotnom od smjera vožnje, dok će pak Isofix sjedalice s osloncem za noge biti odobrene ako vozilo u koje se smještaju ima za njih posebno dizajnirana sjedala (prva takva vozila trebala bi u proizvodnju krenuti 2014. godine).

Nova se direktiva ne odnosi na roditelje koji već imaju dječju autosjedalicu pa će je oni, naravno, moći i dalje koristiti jer se ne planira zabrana dosadašnjih sjedalica odobrenih po normi ECE-R44. Roditelji koji tek trebaju nabaviti dječju sjedalicu mogu i dalje kupovati one s dosadašnjom normom, i to bez straha da će ih uskoro morati zamijeniti, a pri nabavi onih s novom normom, od srpnja 2013. morat će pripaziti odgovaraju li te sjedalice smještaju u njihov automobil.