Uzak struk? Ima. Haljina optočena dragim kamenjem? Ima. Tijara? Ima. Princeza Sofia ima puno toga zajedničkog sa Snjeguljicom, Pepeljugom, Uspavanom ljepoticom ili Ariel, ali s izuzetkom što je nova Disneyjeva zvijezda na opće čuđenje sviju – djevojčica. Još početkom godine ova je kompanija predstavila javnosti mlađe verzije svojih najpoznatijih princeza, no Sophie je potpuno nova zvijezda koja će dječicu zabavljati u vlastitom filmu i TV serijama.

Njezina karijera započet će u animiranim serijama pod nazivom “Sofia Prva” (Sofia the First) i obraćat će se djeci mlađoj od 7 godina. Maleni gledatelji moći će njezine dogodovštine pratiti na TV kanalima Disney Channel i Disney Junior.

Mnogim roditeljima, koji godinama upozoravaju da je tzv. “kultura princeza” štetna za naše djevojčice , Sofia je malo prihvatljivija. Oni smatraju da klasične Disney princeze djevojčicama nameću tradicionalne i nerealne ideale ljepote, uče ih da “živjeli su zauvijek sretno” mora uključivati savršenog princa na bijelom konju te stvaraju u umu djevojčica potrebu da budu okružene skupim i blještavim stvarima.

No ovaj put Disney je odlučio kreirati drugačiji lik. Zgode u kojima će se naći Sofia bit će primjerenije predškolskoj dobi publike, a osim toga mala će princeza promovirati važnost učenja.

Nancy Kanter, glavna menadžerica u Disney Junior Worldwide u priopćenju je kazala kako će “Sofia imati puno lijepih haljina i blještavih cipelica, ali će Disneyjeve priče pokazivati Sofiju da se ono što nas čini pravim princezama nalazi u nama”.

To je lijepo rečeno, ali roditelji ostaju i dalje skeptični. Kad se radi o biznisu, a princeze su prije svega biznis koji Disneyju donosi godišnju zaradu od 4 milijarde dolara. Čini se kako je Sofia više neki novi pokušaj da se dobije pažnja kupaca, a zaokret prema prikladnijoj verziji princeze je motiviran profitom, kažu mame blogerice. Iako je princeza Sofia kreirana za djevojčice starosti 2-7 godina, činjenica je da su i starije inačice princeza ionako bile najzanimljivije toj dobi te su se obraćale istoj dobnoj skupini.

Autorica knjige koja se bavi fenomenom princeza u odrastanju djevojčica – “Pepeljuga je pojela moju kćer”, Peggy Orenstein, također je komentirala novi Disneyjev proizvod za predškolce. “Nema razloga da taj novi lik bude princeza, osim kako bi se osiguralo da će se djevojčice zaluditi lutkicom samo zato jer je princeza. Kada bi uz lik princeze postojalo i 500 drugih ženskih lutkica koje izražavaju druge vrijednosti i ideje – istraživačica, sportašica, astronautkinja – možda bi i dala Sofiji prolaznu ocjenu”, kazala je Peggy.

I na kraju, anti-princeza mame komentiraju kako Sofia zapravo ne prodaje drugačije ideje i vrijednosti od Snjeguljice, već je samo upakirana na način koji bi mogao smekšati upravo anti-princeza roditelje. Djeca Sofiju neće samo gledati na ekranu, već će se uskoro ona nalaziti na igračkama, odjeći, posteljini, posterima, knjigicama, časopisima i kostimima, lijepa, blještava i spremna da uđe u naše domove.