Najstarija i najpoznatija svjetska škola za Djedove Mrazove izmijenila je svoj program i gradivo kako bi se prilagodila teškim vremenima u kojima živimo i financijskim teškoćama koje pogađaju i najbogatije zemlje. Osim što Djedove Mrazove uče kako se povezati s djecom putem društvenih mreža, prema novom gradivu, oni bi malenima trebali savjetovati da ne očekuju previše poklona u nadolazećem blagdanskom razdoblju.

Rezultat ovog učenja bit će božićna sezona u kojoj će Djedice – uključujući i novih 115 koji su ove godine diplomirali na spomenutoj školi Charles W. Howard Santa Claus School — morati naučiti kako ići u prilog smanjenim financijskim mogućnostima većina obitelji, a na način da nježno smanje zahtjeve za poklonima njihove djece. Najteže što će morati je pronaći odgovor na pitanje mnogih mališana: “Možeš li mojoj mami ili tati pronaći posao?”.

Djedovi Mrazovi koji u svoja krila primaju djecu svih dobi suočavaju se najčešće sa situacijom u kojoj dijete govori svoj popis želja, među kojima su najmoderniji i najskuplji uređaji i igračke,  a roditelji sastrane diskretno mašu glavama u znak “reci ne, reci da ne može”. Djeca ponekad nose izreske iz kataloga šoping centara, ponekad dolaze sa isprintanom listom želja, a ponekad nepregledan popis donesu u svojim glavicama.

“Pokušavam savjetovati djecu da ne sanjaju o nerealnim stvarima te im govorim da Djedica isto mora štedjeti”, kazao je Tom Ruperd iz Michigana, dodajući kako su mu roditelji zahvalni na lekcijama skromnosti koje prenose mališanima.