Nakon mnogih građanskih inicijativa i grupa nezadovoljnih roditelja, protiv agresivnog marketinga usmjerenog prema djeci koji prakticira McDonald’s, pobunili su se američki liječnici diljem SAD-a. U otvorenom pismu koje je objavljeno u svim relevantnim američkim tiskovinama, 550 liječnika traži od ovog lanca brze hrane, da prestane činiti njihovu djecu bolesnima.

U otvorenom pismu stoji: “Prestanite razbolijevti mlade generacije, pošaljite Ronalda u mirovinu kao i ostatak vašeg marketinga koji je usmjeren na djecu”. Ronald McDonald je zaštitna maskota lanca brze hrane McDonald’s koji se izravno obraća djeci i mami ih u svoje restorane.


Predvodnik inicijative je dr. Steven K. Rothschild, profesor na katedri za preventivnu medicinu na Rush Medical Collegeu. Osim njega, pismo su potpisali drugi ugledni kardiolozi, nutricionisti, pedijatri i drugi stručnjaci.


Pismo prethodi velikom sastanku 14 investitora u McDonald’su koji bi se trebao održati u Chicagu, a na temu utjecaja njihove hrane na zdravlje ljudi.


Liječnici imaju dobre argumente za svoj istup: trećina malih Amerikanaca pati od bolesti pretilosti od najranije dobi, pa se procjenjuje da mlade generacije očekuje prava epidemija dijabetesa tipa II u narednim godinama. Krivca vide u nezdravoj prehrani kojoj djecu mame likovi poput Ronalda McDonalda.


Liječnici traže i ukidanje Happy Meal poklona.


No, unatoč sve većim pritiscima javnosti i struke, McDonald’s posljednjih godina i dalje širi poslovanje i povećava dobit. Dobit im omogućava još jači i agresivniji marketing, pa je jedno istraživanje pokazalo da su djeca 2009. godine bila za 25% više izložena McDonald’s reklamama nego 2007. godine. Samo 2006. godine, ovaj fast food lanac restorana potrošio je 400 milijuna dolara na oglašavanje.


I Bijela kuća i Federalna trgovinska komora slažu se da treba ukinuti reklamiranje nezdrave hrane djeci te stavljaju u proceduru izradu smjernica. Samoregulacija temeljena na dobroj namjeri koja je do sad bila na snazi, očito ne uspijeva. I sama komapnija McDonald’s je prije pet godina obećala da će reducirati marketing usmjeren prema djeci, no to se nije dogodilo.